וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: להשקיע בירושלים יותר מבהתנחלויות

6.6.2005 / 21:03

שר האוצר: חיזוק הבירה צריך לעמוד מעל אזורים כמו יש"ע, הגליל והנגב. הממשלה אישרה תוכנית סיוע לעיר בסך 280 מיליון שקלים

שר האוצר, בנימין נתניהו, אמר בישיבת הממשלה המיוחדת לרגל יום ירושלים, כי יש להקצות לבירה סכומים גבוהים יותר מאשר להתנחלויות בגדה. לדבריו: "חיזוק ירושלים צריך לעמוד מעל הכל, כולל אזורים כמו יהודה ושומרון, הגליל והנגב".

שרי הממשלה אישרו בישיבה תוכנית סיוע לעיר בסך 280 מיליון שקלים, שתעודד בין השאר זוגות צעירים להתגורר בבירה. במסגרת התוכנית גם יועברו חלק ממשרדי הממשלה למרכז העיר וינתנו מענקים למפעלים שיעתיקו את מיקומם לבירה. בישיבה, שנערכה בגבעת התחמושת, אושרה גם התוכנית להקמת קו רכבת מהיר בין ת"א לירושלים. הקו, שיסלל בחלקו מעבר לתחומי הקו הירוק, יעבור על גבי גשרים ומנהרות דרך שדה התעופה בן גוריון, מודיעין ומבשרת ציון ויגיע לבנייני האומה בירושלים.

ראש עיריית ירושלים, אורי לופוליאנסקי, הבהיר לשרים כי אישורה של התכנית ימנע רוב ערבי בעיר בתוך 14 שנה. לדבריו, "זהו בעיני איחוד ירושלים האמיתי. אני צופה כי חבילת הסיוע תביא לירידה חדה בהגירה השלילית ולעלייה במספר מרכזי הטכנולוגיה וניצול הפוטנציאל של ירושלים כעיר בירה".

ראש הממשלה, אריאל שרון, הכריז במהלך הישיבה כי על כל תלמיד במערכת החינוך בישראל לבקר בירושלים לפחות פעם אחת במהלך לימודיו. שרון ביקש משרת החינוך לפעול לכך שגם תלמידים מעוטי יכולת יוכלו לבקר בבירה במסגרת לימודיהם. במקביל הצהיר שרון כי על כל חייל בצה"ל לבקר במהלך שירותו הצבאי בירושלים ובקבר רחל.

שר הביטחון, שאול מופז, שב והעלה במהלך הדיון הצעה שנבחנה במשרד הבטחון להעביר לירושלים את המכללות הצבאיות. שר התיירות, אברהם הירשזון, הודיע כי יורה על הקפאת תקציבי פיתוח לרשויות מקומיות, שלא יעודדו ביקורי תלמידים בירושלים.

בטקס שנערך במקום לאחר הישיבה, אמר שרון, כי "ירושלים לנו היא לעולמי עולמים ולא תהיה עוד לזרים". לדבריו, "על כל היכלי תפילותיה ומסגדיה וכנסיותיה נשמור מכל משמר. וחופש פולחן יובטח בה תמיד. אך מול עולם ומלואו נעמוד ללא כל רתע. ירושלים היא העוגן - שורש חייו של העם היהודי. ירושלים אחת תהיה תמיד - מאוחדת, בירתה של מדינת ישראל לנצח נצחים".

נשיא המדינה, משה קצב, אמר בטקס כי ישראל לא תתיר לאיש לפגוע בקודשי האיסלאם ותשמור על חופש הפולחן, אך גם לא תאפשר לבני דתות אחרות להתערב בחופש הפולחן היהודי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully