וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד: התקשורת חותרת תחת הזהות הערבית

6.6.2005 / 16:32

נשיא סוריה פתח את ועידת מפלגת הבעת' בארצו בהתקפה על "הצפת הערבים בדיסיאינפורמציה", וקרא לרפורמה בכלכלה ומאבק בשחיתות

נשיא סוריה, בשאר אסד, אמר שהתקשורת והמהפכה הטכנולוגית העוברת על המזרח התיכון והעולם כולו מסייעות לאויבי ארצו לחתור תחת הזהות הערבית ולמחוץ אותה. בנאום בפני ועידת מפלגת הבעת' השולטת בסוריה אמר אסד כי ריבוי מקורות התקשורת מותיר את הערבים "מוצפים בדיסאינפורמציה" לגבי עצמם.

"מקורות המשוב הרבים הללו, במיוחד לאור התפתחות טכנולוגיית התקשורת והמידע, תרמו לפתיחות בחברה, וזה פתח את הדלת למידה מסוימת של בלבול וחשדנות במוחות הנוער הערבי. המטרה הסופית של כל זה היא השמדת הזהות הערבית, שכן אויבי האומה הערבית מתנגדים לכך שתהיה לנו זהות כלשהי או אמונה כלשהי שתוכל להגן על זהותנו ועל אחדותנו, להנחות את השקפתנו ואת דרכנו, שעליה נוכל להסתמך". אסד הוסיף כי "עלינו להתמודד עם מצב זה במודעות רבה, באחריות ובהתרסה".

אסד, שנשא את נאום הפתיחה של ועידת מפלגתו, הראשונה זה חמש שנים, דחק בחברי המפלגה להעמיד בראש סדר העדיפויות את המאבק בשחיתות והרפורמה בכלכלה. "על כולנו לשנות את סדר העדיפויות שלנו, להתמודד עם הדברים החשובים ביותר ולהמשיך משם. המצב הכלכלי עומד בראש סדר העדיפויות של כולנו", אמר והוסיף: "אנו זקוקים לנהלים יעילים יותר למאבק בשחיתות".

אסד, הנמצא תחת לחץ מצד וושינגטון בשל מעורבתו בענייני לבנון והחשד כי הוא מסייע למורדים בעיראק, השתמש בנאומו ברטוריקה הרווחת ברבות ממדינות ערב לתיאור ארה"ב וישראל. הוא התייחס ל"כוחות שמאחורי" המגמות המודרניות, המבקשות לנצל ואפילו לחולל אי שקט חברתי בעולם הערבי, דבר שיוביל "לקריסה תרבותית, פוליטית ומוסרית של הפרט הערבי ולתבוסתו ללא מאבק". אסד טען ש"הם מנסים להפוך אותנו לגוש שלילי וסביל, הקולט כל מה שמושלך לעברו ללא כוח הרצון או אפילו היכולת לדחות דבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully