וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנדר: אלפי תיקי פשיעה אינם מטופלים

5.6.2005 / 17:11

פרקליט המדינה הנחה לנהוג בחומרה בתיקי האלימות המתרבים. גבר בן 35 נרצח בדקירות במהלך שוד ברמלה. נער הוכה קשות ברחובות

פרקליט המדינה, ערן שנדר, אמר בישיבת הממשלה, כי האלימת היא תופעה מתמשכת ומתגברת, וכי פרקליטי המחוז קיבלו הנחיה לנהוג בחומרה בתיקי האלימות, ולבקש מבתי המשפט לעצור את העבריינים עד תום ההליכים נגדם. לדבריו, כאשר העונשים קלים מדי, נדרשים אנשי הפרקליטות לערער עליהם. שנדר אמר עוד, כי בפרקליטות יש 7,400 תיקי פשע שאינם מטופלים כבר שנים בגלל עומס העבודה. לדבריו, על הפרקליטות לגייס מאה פרקליטים בשנה כדי להשתלט על הפיגור.

בתוך כך אירע היום רצח נוסף במרחב השפלה: מוניד זבאנה, רואה חשבון בן 35, נרצח בצהריים בדקירות סכין במהלך שוד במרכז העיר רמלה. זבאדה היה בדרכו להפקיד כסף בסניף בנק לאומי בעיר.

אלמונים, שככל הנראה עקבו אחריו וארבו לו, הגיחו מאחוריו ודקרו אותו בגבו. הם שדדו סכום של כ-120 אלף שקלים שהיו ברשותו ונמלטו. הפצוע רץ לבתי עסק סמוכים תוך שהוא קורא לעזרה, כשהוא מאבד דם רב והתמוטט זמן קצר לאחר מכן. כוחות מד"א שהגיעו אל המקום ניסו להחיותו, אך ללא הצלחה.

לזירת הרצח הגיעו קצינים בכירים ממשטרת מרחב השפלה ופתחו בחקירת נסיבות האירוע. בסריקות שעשו שוטרים נעצרו שני חשודים במעורבות ברצח. במשטרת מרחב השפלה אומרים, כי צפויים מעצרים נוספים.

בתקרית אלימה נוספת בשפלה נפצע נער בן 13 מקרית עקרון באורח בינוני-קשה, לאחר שקבוצת נערים היכו אותו במסיבת בר מצווה של חברו ברחובות. שמונה נערים בני 15 ו-16 היכו אותו בכל גופו כשהלך לשירותים, ושברו בקבוק בירה על ראשו. הנער איבד את הכרתו ואביו פינה אותו לבית החולים קפלן בעיר, שם הוא מאושפז. מצבו מוגדר יציב. המשטרה עצרה שלושה מהחשודים בתקיפה, תושבי רחובות. אחד מהם חשוד שהיה התוקף העיקרי. השוטרים אומרים, כי הוא הודה שתקף את הנער האחר בלי כל התגרות מצדו, והסביר זאת בכך שהיה נתון בהשפעת אלכוהול.

במקרה אחר, במהלך ויכוח בין שתי תלמידות כיתה ח' בחצר בית ספר תיכון מקיף ו' בבאר שבע, שלפה אחת מהן סכין מנעלה ודקרה את השניה בירך. הנדקרת פונתה באורח קל לבית החולים סורוקה. הדוקרת נמלטה מהמקום ונעצרה מאוחר יותר. בגלי צה"ל דווח, כי היא הודתה במעשה. מהמשטרה נמסר לחדשות HOT בדרום, כי מדובר באירוע דקירה שני המתרחש בין תלמידים בבית הספר בשבועיים האחרונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully