וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופניים: הדופינה ליברה מתחיל, גם ארמסטרונג יהיה שם

יאיר בן עמי

5.6.2005 / 15:16

הוונטו והאלפים, כמו לפני עוד זכייה בטור?

דופינה ליברה נחשב לאחד ממרוצי האופניים המלהיבים ביותר. בשנים האחרונות, מלבד האטרקציה של מרכיבי המסלול, מצטרף למרוץ הקטעים באופן כמעט קבוע גם לאנס ארמסטרונג.

גם במרוץ שיחל היום ויסתיים ביום ראשון הבא ישתתף ארמסטרונג, למרוץ הקטעים האחרון בו יטול חלק באירופה לפני הטור דה פראנס. מתוך שש השנים בהן זכה בטור, רק רק ב-2001 ארמסטרונג לא זינק למרוץ. ב-2002 ו-2003 הוא ניצח, ב-2000 הוא סיים שלישי אבל סייע לחברו לקבוצה, טיילור המילטון, לנצח. בשנה שעברה הוא סיים רביעי, ב-1999 סיים שמיני. המהדורה של השנה שעברה היתה גם הראשונה בה השתתף, אך לא ניצח באף קטע.

עבור ארמסטרונג, סגירת המעגל תחל כבר היום. הפרולוג ייערך באיקס לה ביין, עיירה בפאתי האלפים בה החליט ארמסטרונג לפרוש מהטור דה פראנס של שנת 1996. אז הוא עוד לא ידע כי מחלת הסרטן החלה להתפשט בגופו. הבפעם הבאה בה חזר ארמסטרונג לעיירה היתה בסיום קטע 9 של טור 2001. למחרת החל הקטע העשירי מהעיר והסתיים בפסגת האלפ' דואז', אליה הגיעה ארמסטרונג ראשון לאחר המבט המפורסם לעברו של יאן אולריך לפני שנעלם לו בפיתולי העליה המפורסמת.

היום יזנק ארמסטרונג לפרולוג עם המספר 1 על גבו למרות שלא ניצח לפני שנה, מאחר שהשניים שדורגו ראשונים ייעדרו - איבאן מאיו מאחר שהעדיף להתחרות בספרד, טיילר המילטון בגלל שימוש אסור בעירוי דם. מעניין יהיה לראות כיצד יצליח ארמסטרונג להתמודד עם עוד אחת מתופעות הטבע של המסלול, הר הוונטו, הנחשב לאחת מהפסגות הקלאסיות של מרוצי האופניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully