וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בימ"ש בריטי סירב לשחרר בערבות את האפרתי

3.6.2005 / 21:26

מפתח תוכנת "הסוס הטרויאני" ואשתו, רות, לא שוחררו בערבות מחשש שהאפרתי יימלט לגרמניה. ישראל ביקשה מבריטניה להסגירם לידיה

שופט בריטי סירב היום לשחרר בערבות את מיכאל ורות האפרתי, המבוקשים בישראל בגלל מעורבותם לכאורה בפרשת הריגול העסקי באמצעות "סוסים טרויאנים". לפי החשד, מיכאל האפרתי פיתח והפיץ את תוכנת הריגול בה השתמשו משרדי החקירות כדי לרגל אחר עסקים שונים. ישראל ביקשה מבריטניה להסגיר לידיה את שני החשודים.

פרקליטם של השניים אמר כי לא הכרחי להחזיקם במעצר משום שהסכימו למסור את דרכוניהם. מנגד, התובע מטעם ישראל אמר כי החזקתם במעצר הכרחית משום שלא ניתן יהיה להסגיר לישראל את האפרתי, שהוא אזרח גרמני, אם יברח לגרמניה.

מנכ"לי פלאפון ויס מסרו עדות

מנכ"ל פלאפון יעקב גלברד הגיע אתמול בבוקר למסור את עדותו במשטרה, שם נשאל באשר למעורבות לכאורה של החברה בראשה הוא עומד, בריגול תעשייתי בחברה המתחרה פרטנר. החוקרים הציגו לגלברד מסמכים שנתפסו במשרדי פלאפון הקושרים את החברה לחשדות, ואולם גלברד טען כי לא היה מעורב בדבר, וכי אין לו כל מושג באשר לשאלות שהוא נשאל.

בשעות הצהריים הגיע למשרדי מפלג ההונאה של משטרת מחוז תל אביב גם מנכ"ל חברת יס, עופר בלוך, וגם ממנו נלקחה עדות בה התבקש למסור את כל הידוע לו על החשד כי חברתו ריגלה ריגול תעשייתי, בעזרת תוכנת הסוס הטרויאני, בחברה המתחרה HOT. גם בלוך חזר וטען כי לא היה מעורב בכל מה שמיוחס לכאורה לחברה בראשה הוא עומד.

בתחילת היום נודע כי לרשימת המתלוננות נוספו אתמול גם חברת "אורבוטק" וחברת "סיגמה ספנות". בנוסף, הגיע בשעות הבוקר למשרדי ההונאה גם ראש לשכת עורכי הדין בתל אביב והמרכז עו"ד אילן בומבך, לאחר שנקרא על ידי החוקרים להגיע. החוקרים מסרו לו כי בידיהם גם מסמכים שהוצאו בעזרת התוכנה ממספר משרדי עורכי דין, אך ככל הידוע מדובר בעורכי דין המטפלים בתחום האזרחי, ועד כה אין כל אינדיקציה לכך שחומר נגנב ממשרדי עורכי דין פליליים והועבר לעבריינים. ביציאתו מהמשטרה אמר בומבך: "מדובר בפגיעה מקוממת. חדירה למחשב הינה חדירה בעייתית, אולם חדירה למחשבי עורכי דין בעייתית הרבה יותר, מאחר שהלקוחות מגיעים לעורך דין בידיעה שהדברים שאמרו להם יישמרו בחיסיון בינם לבין פרקליטיהם. ואז מגיע אדם וחודר ומפר את החיסיון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully