וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: סוס טרויאני הושתל במשרדי עו"ד

2.6.2005 / 15:00

נבדקת האפשרות שעבריינים או עורכי דין יריבים עומדים מאחורי הפעולה. מנכ"לי פלאפון ו-YES נחקרו בנוגע לפרשת הריגול

היום התברר כי גם עבריינים מעורבים בפרשת הסוס הטרויאני. על פי החשד, החדירו עבריינים את תוכנת "הסוס הטרויאני" למשרדי עורכי דין מהגדולים בארץ במטרה להשיג מידע על תוכן עדויות ורשימות עדים. בקול ישראל דווח כי בשלב זה עדיין לא ברור איזה דרג של עבריינים מעורב בפרשה, וכן נבדקת האפשרות שמאחורי החדרת הסוס הטרויאני למחשבי עורכי הדין עומדים עורכי דין יריבים. בקול ישראל דווח, כי טרם נמסר אם משרדי עורכי הדין שמחשביהם נפגעו עוסקים בפלילים או בתיקים עסקיים ואזרחיים.

עוד נבדקת האפשרות שגם מחשבי בתי המשפט נגועים בסוס הטרויאני. עו"ד אילן בומבך, ראש מחוז תל אביב בלשכת עורכי הדין, הוזמן על ידי משטרת ישראל כדי להתעדכן בנושא זה. בומבך אמר לקול ישראל, כי עורכי הדין שמחשביהם נחדרו עדיין אינם יודעים על כך. זוהי "עליית מדרגה מסוכנת, שכמוה לא חזינו בעבר. כל חדירה למחשבים היא מקוממת ומרגיזה – אבל אצל עו"ד הפגיעה היא כפולה ומכופלת, משום שעוה"ד מחוייב לחיסיון ולסודיות מוחלטת", אמר בומבך, "הלקוח מגלה לעו"ד את היקר לו וסומך עליו שישמור על כך מכל משמר. יש להבטיח שהדברים האלה לא יישנו."

מעצר 12 חוקרים פרטיים הוארך

כתבת "הארץ" רוני זינגר מוסיפה:

מנכ"ל "יס", עופר בלוף, הגיע בצהריים למשרדי מפלג ההונאה של משטרת מחוז ת"א כדי למסור עדות בחשד למעורבות חברתו בהזמנת ריגול עסקי לחברת הכבלים "הוט" באמצעות תוכנת הסוס הטרויאני. מוקדם יותר היום מסר מנכ"ל פלאפון, יעקב גלברד, עדות בחשד למעורבות חברתו בהזמנת ריגול לחברה המתחרה, "פרטנר".

בית משפט השלום בתל אביב האריך היום את מעצרם של 12 חוקרים פרטיים שנעצרו בשבוע שעבר בחשד כי עשו שימוש בתוכנת "הסוס הטרויאני" לריגול תעשייתי. מעצרם של 10 חוקרים הוארך בשמונה ימים, ומעצרם של שניים נוספים - יצחק עופר ועופר פריד - הוארך בארבעה ימים.

היום התלוננו שתי חברות חדשות על חשד כי במחשביהן הותקנה תוכנת ריגול - "חברת אורבטק" ו"סיגמת ספנות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully