וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורים שבנם נרצח צועדים נגד הקלות בענישה

2.6.2005 / 9:39

יהודית ורפי מור, שבנם נרצח כשניסה להפריד קטטה, פתחו בצעדה מהצפון לירושלים: "רוצים שיראו את הכאב שלנו ולא יקלו בעונשים"

יהודית ורפי מור, הוריו של רז מור ז"ל שנרצח לפני כשנתיים בגיל 19 וחצי כשניסה להפריד בקטטה במסיבה, החליטו לצאת לצעדת מחאה מהצפון אל בית המשפט העליון בירושלים. מטרתם היא להעביר מסר לבית המשפט כי "יש למצות את הדין עם העבריינים האלימים בחברה".

בני הזוג נמצאים כרגע באזור נהריה ויחד עם חברתו של בנם וזוג חברים נוסף מתכוונים לצעוד במשך שבוע עד עשרה ימים לפני שיגיעו לבית המשפט. בראיון לקול ישראל אמרה יהודית מור: "אנחנו צועדים כדי שאזרחים יראו את הכאב שלנו ויפנימו אותו. אני מדברת מכאב. לי זה קרה. יש לי עוד ארבעה ילדים וכולנו הורים לילדים. האסון יושב בפתחו של כל בית. אני מרגישה חובה של אזרחית במדינה הזו למנוע כניסה של אסון לבית של משפחה נוספת.

"מערכת בתי המשפט חייבת למצות את מלוא חומרת הדין עם העבריינים. המעצרים מעוגנים בחוק, אבל לא ממצים את הענישה – לא במקרה של הבן שלי ולא במקרים אחרים".

"הרצח הוא של משפחה שלמה"

ב-31 במרץ 2003, במהלך חופשה מהצבא, שמע רז מור צעקות מהמועדון ביישובו גרנות שבגליל המערבי. כשניגש למקום נתקל בחבורת בני נוער מנהריה שניסו להיכנס למסיבה פרטית במועדון המקומי. רז, שניסה להפריד בין המתקוטטים, נדקר בלבו בידי אחד הנערים. למרות שהוגש כתב אישום ברצח נגד הדוקר הורד סעיף האשמה נגדו להריגה, במסגרת עסקת טיעון. הדוקר, בן 15 וחצי, נדון ל-14 שנות מאסר.

אמו של רז אמרה: "למרות שעל פי החוק העונש על הריגה הוא 20 שנה השופטים החליטו להקל על הרוצח של בני. יכול להיות שהמקרה של בני הוא לא קורבן של החברה הישראלית אלא שליחות למען חברה ישראלית מתוקנת. מספיק לי אם בגלל הרצח של רז אצליח למנוע עוד מקרה אחד דומה.

"לכל העבריינים אני פונה ואומרת – הרצח הוא לא של הקורבן בלבד. הוא רצח של משפחה שלמה, של חברים קרובים. רז מת והנשמה שלו חיה. אני חיה והנשמה שלי מתה. זה מה שכל אותם נערים בסיכון גבוה צריכים להבין, אני פונה אליהם בפן הרגשי".

במהלך היום תצטרף אל הצועדים ענת שושן, שבעלה אבינועם נרצח במהלך קטטה בחוף בחיפה, והצועדים מבקשים מהורים וקורבי משפחה של קורבנות נוספים להצטרף אליהם. "המטרה שלנו היא להיפגש עם שרת המשפטים, ציפי לבני, ועם השר לביטחון פנים, גדעון עזרא, ולהעביר להם את הצעקה שלנו" אמרה יהודית מור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully