וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גל פריצות לבתי מרקחת ברחבי הארץ

2.6.2005 / 0:03

תרופות פסיכיאטריות רגישות בשווי מיליונים נגנבו. משרד הבריאות חושד כי מדובר בפעולת רשת פושעים מאורגנת ומתוחכמת

גל של פריצות פוקד לאחרונה בתי מרקחת ברחבי הארץ. בחדשות ערוץ 2 דווח, כי תרופות במיליוני שקלים נגנבו במהלך החודשים האחרונים. במשרד הבריאות מעריכים, כי מדובר במתקפה מאורגנת של רשת פושעים מתוחכמת.

בתי המרקחת נפרצים בחודשים האחרונים בזה אחר זה, ובמהלך הפריצות נגנבות תרופות פסיכיאטריות יקרות ורגישות. מדובר בבתי המרקחת בבתי החולים הגדולים בארץ, במרפאות בקופות החולים, ובבתי מרקחת פרטיים.

ממסמך פנימי שנכתב במשרד הבריאות, והגיע לחדשות ערוץ 2, עולה כי הפריצות מתאפיינות בחלקן ברמת ביצוע ותחכום גבוהים: איסוף מודיעין מדויק, לימוד השטח, תכנון ותעוזה. ברוב המקרים נמצאו שקים כחולים זהים. כמו כן נגנבו תרופות פסיכיאטריות ותרופות יקרות אחרות בפרקי זמן קצרים, עובדה המעידה, על פי ההערכה, על התמצאות בסוגי התרופות.

במשרד הבריאות מביעים דאגה רבה מן התופעה וחושדים, כי מדובר ברשת מאורגנת של פורצים, שפשטו על מוסדות הבריאות בכל הארץ. הסחורה, כך מעריכים, מגיעה לשטחי הרשות הפלסטינית. כך, בפריצה לבית מרקחת של קופת חולים כללית באשקלון נגנבו תרופות בסך מיליון שקלים, בבית מרקחת ממשלתי בבאר יעקב נגנבו תרופות בשווי חצי מיליון, כך גם בשער מנשה, בסניף קופת חולים מאוחדת בפתח תקווה וגם במחסני חברת טבע, מפעלי חברת התרופות טרימה, בבית החולים קפלן ברחובות וברבים אחרים.

שר הבריאות, דני נווה, אמר בתגובה לגל הפריצות, כי הוא "רואה בחומרה רבה מאד את גל ההתקפות האלה על בתי המרקחת". השר הוסיף, כי הוא "מצפה שהמשטרה תשקיע מאמצים, כדי לעצור, למצוא ולעצור את מי שצריך". במסגרת המלחמה שהכריז משרד הבריאות על מכת הפריצות, החליטו במשרד, בנוסף להגשת תלונות במשטרה, לגייס חברת חקירות פרטית לטיפול בפרשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully