וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה מתעלמת מהסטודנטים של פר"ח

תולי שרגאי

1.6.2005 / 15:05

אלפי סטודנטים שמשתתפים בפרוייקט הסיוע עדיין לא קיבלו את מלגות חודש מאי. משרד החינוך: היו קשיים טכניים, הכסף יגיע ביום א'

ג', סטודנט במכללת בית ברל, משמש כחונך לסטודנטים לקויי למידה במסגרת פרוייקט פר"ח. בחודש מאי הוא השקיע בהם יותר מכרגיל, שכן מחר הם ניגשים לבחינת הבגרות שלהם, אבל הוא עשה זאת ללא תמורה – את המלגה סך 2,700 שקל, שהיתה אמורה להיכנס לחשבון הבנק שלו ב 5 למאי, עדיין לא קיבל. לדברי ג', הוא הגיע למצב כלכלי קשה מאוד כיוון שהוא אינו נתמך על ידי הוריו, והמלגה היא חלק עיקרי בפרנסתו. לדבריו, איש לא הודיע לו על עיכוב המלגה מראש, או נתן לו הסברים במהלך החודש האחרון, והוא אינו יודע מתי יקבל את הכסף.

ג' ממש לא לבד. במסגרת פרוייקט פר"ח פועלים 28 אלף סטודנטים כחונכים לילדים במצוקה, סטודנטים ועוד. מתוכם, כ- 2600 במכללות להוראה ו- 776 במכללות להנדסאים והשאר באוניברסיטאות. כל הסטודנטים במכללות לא קיבלו עדיין את מלגות מאי. בהנהלת פר"ח מודעים לכך, וטוענים כי האשמה אינה בהם, אלא במשרדי הממשלה המעכבים את הכסף. "זה מאוד מאוד כואב לנו ומאוד מלחיץ אותנו שהסטודנטים לא קיבלו את הכסף שלהם", אומרת עליזה מזרחי, מזכירת פר"ח. לדבריה, את הכספים למלגות פר"ח מעביר משרד האוצר לשלושה גורמים: למועצה להשכלה גבוהה, המחלקת את המלגות לחונכים באוניברסיטאות, למשרד החינוך, המחלק את המלגות לחונכים במכללות להוראה ולמשרד התמ"ת, המחלק את המלגות לחונכים במכללות להנדסה.

"הסטודנטים באוניברסיטאות תמיד מקבלים את המלגות שלהם בזמן, כמו שעון. המועצה להשכלה גבוהה מעולם לא עיכבה אותן. אבל במשרד החינוך ובמשרד התמ"ת זה אותו סיפור בכל פעם – אנחנו מבקשים והם תמיד אומרים שזה ייקח עוד יום, ועוד יומיים, ותירוצים כאלה ותירוצים אחרים. ומה שהכי כואב לנו זה שהסטודנטים זוכרים בסוף שהם לא קיבלו את הכסף מפר"ח, הם לא יודעים על משרדי הממשלה" .

ממשרד החינוך נמסר בתגובה כי היתה "תקלה טכנית" בהעברת הכסף (במשך חודש, כאמור), אך אתמול הועברו שישה מיליוני שקלים לפרוייקט "והכסף ייכנס לחשבונות הבנק של הסטודנטים ביום ראשון". מפר"ח נמסר בתגובה, כי נכון לרגע זה עדיין לא הועבר אליהם הכסף. ממשרד התמ"ת נמסר בתגובה: "תקציב ייעודי לנושא פר"ח סוכם עם משרד האוצר לאחרונה. בעקבות כך תועבר בימים הקרובים מקדמה לצורך תשלומים לסטודנטים במכללות להנדסאים. אנו מצטערים על העיכוב בנושא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully