וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הכנסת סרבה להסיר חסינות גורולובסקי

1.6.2005 / 11:51

ברוב של 10-6 נמנעה העמדת ח"כ גורלובסקי לדין על זיוף ומרמה, בגין הצבעה כפולה בכנסת - למרות שבג"ץ פסל הצבעה קודמת בוועדה

חברי הכנסת שבו היום וסירבו להסיר את חסינותו של ח"כ מיכאל גורלובסקי (ליכוד), למרות שבג"ץ קבע לפני כמה חודשים, כי החלטת ועדת הכנסת שלא להסיר את חסינותו "אינה חוקית", והורה לוועדה לשוב ולהצביע בעניין. בהצבעה החוזרת שהתקיימה הבוקר בוועדה, הוחלט ברוב של עשרה חברים נגד שישה לא להסיר את חסינות גורלובסקי - המואשם בעבירות של זיוף, מרמה והפרת אמונים בגין הצבעה כפולה במליאת הכנסת במאי 2003.

נגד הסרת החסינות הצביעו יו"ר הוועדה, רוני בר-און, מיכאל רצון, אהוד יתום, יולי אדלשטיין, מיכאל איתן ודניאל בנלולו (ליכוד), ניסים זאב ויצחק כהן (ש"ס), צבי הנדל (האיחוד הלאומי) ומאיר פרוש (יהדות התורה). בעדה הצביעו גדעון סער (ליכוד), איתן כבל ודני יתום (עבודה), אברהם פורז ורשף חן (שינוי) וזהבה גלאון (יחד).

כמה מחברי הוועדה שהצביעו בעד הסרת החסינות אמרו, כי הצביעו כך רק בשל הסיטואציה שנוצרה בעקבות פסיקת בג"ץ. ח"כ פורז אמר: "ההצבעות הכפולות היו שטות, לא נגרם שום נזק. להפוך את הדבר הזה להפרת אמונים זה להוציא את העניין מפרופורציה". הוא אמר, כי על היועץ המשפטי היה להסתפק בדין משמעתי.

בדיון נכח היועץ המשפטי מני מזוז, שאמר כי "הבקשה להסיר חסינות הוגשה בידי קודמי (אליקים רובינשטיין) ועמדתי מאחוריה, אך סברתי שלא בנקל יש להתערב בהחלטת הכנסת. בית המשפט לא קיבל את עמדתי, כי סבר שהעבירה המיוחסת לגורלובסקי חמורהומחייבת הסרת חסינות". עו"ד יעקב ויינרוט, פרקליטו של גורלובסקי, ביקש לדחות את הגשת כתב האישום עד לסיום כהונתו של גורלובסקי.

החלטת בג"ץ, שבעקבותיה שבה והתכנסה הוועדה, ביטאה התערבות שיפוטית נדירה בהחלטות הכנסת. נשיא בית המשפט העליון אהרון ברק אף כתב בהחלטה כי "הפעלה ראויה של שיקול הדעת של הועדה, היתה צריכה להוביל אותה להמליץ בפני הכנסת ליטול את חסינותו הדיונית של ח"כ גורלובסקי". בדיון מקדים שהתקיים בוועדה לפני כחודשים אמר מזוז, כי לאור פסיקת בג"ץ, ההחלטה אם לבטל את הגשת כתב האישום כבר איננה בתחום שיקול הדעת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully