וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חלוץ: ההתנתקות תבוצע ברגישות

1.6.2005 / 11:36

דן חלוץ, שמונה לרמטכ"ל ה-18: "לצה"ל יש רק שרשרת פיקודית אחת - הצבאית". מופז ליעלון: "למרות שלא ראינו עין בעין אני רוחש לך כבוד"

האלוף דן חלוץ מונה היום לתפקיד הרמטכ"ל ה-18 של צה"ל. חלוץ החליף את רב-אלוף משה יעלון, הפורש משירות פעיל.

חלוץ, בן 57, קיבל את דרגות הרב-אלוף בטקס שהתקיים הבוקר במשרד ראש הממשלה בירושלים, בהשתתפות ראש הממשלה אריאל שרון, שר הביטחון שאול מופז, שרים ואלופי המטכ"ל. לאחר מכן יצאו הרמטכ"ל היוצא והנכנס למחנה מטכ"ל בתל אביב, שם קיימו מפגש חגיגי עם אלופי צה"ל וסקרו משמר כבוד.

יעלון נפרד במהלך הטקס במילים: "היו לי האמון והזכות לפקד על צה"ל ב-3 שנות מלחמה מהקשות ביותר שהיו לו מאז מלחמת העצמאות. ההשגים הצבאיים שהשגנו הובילו להכרה בקרב אויבנו, לעת עתה, כי הטרור אינו משתלם. להכרה זו ישנה חשיבות מכרעת לחברה הישראלית".

רא"ל יעלון הזכיר בנאומו את חבריו שנפלו במהלך השירות ואת העובדה שיהיה מוכן בעתיד להרתם למען החזרת נעדרי צה"ל. הוא פנה למפקדי צה"ל ומנהיגי המדינה, וביקש מהם "לנווט לפי המצפן והמצפון ולא לפי השבשבת". הוא קיבל מידי ראש הממשלה שי, חנוכיה בעיצוב נבל.

הרמטכ"ל הנכנס, רא"ל דן חלוץ אמר, כי הוא "מלא נחישות לעמוד במשימות כולם ובציפיות ממני. ברגע זה אני מרגיש במיוחד את חסרונו של עזר וויצמן, חבר ויועץ בכל עת. רא"ל יעלון, המסיים היום את תפקידו, הוא לוחם, מפקד, איש מחשבה ומעש. שנות פיקודו היו תובעניות, ותקצר היריעה מלתאר את כל מעשייו ופועלו. גולת הכותרת הייתה הובלת צה"ל בלחימה בטרור, וצה"ל ימשיך להתקדם בזכות היסודות שהוא הניח. אני מצדיע לך בהערכה ואומר לך תודה".

רא"ל חלוץ התייחס גם לטענות בדבר ערכיו המוסריים, ואמר כי לצה"ל יש "מוסר המקדש את כבוד האדם שנברא בצלם האדם". הוא הדגיש, כי "גם כשיתגשם חזון הנביא 'וגר זאב עם כבש' נזדקק לצה"ל חזק".

בהתייחסו לתוכנית ההתנתקות אמר: "מדינת ישראל עומדת בפני מהלך משמעותי לעתידה. מהלך זה יתבצע תוך הרגישות המתבקשת, ושמירה על כבוד האדם, החייב להשמר ע"י כולם כלפי כולם - אזרחים וחיילים. צה"ל הוא צבא העם וימשיך להיות כזה גם בעתיד. אל לנו לגרור את צה"ל לויכוח הציבורי בעקבות ההתנתקות"

חלוץ טרח להדגיש, ככל הנראה בהקשר לקריאות רבנים לסירוב פקודה כי "סירוב לא יתקבל. לצה"ל שרשרת פיקוד אחת בלבד – זו הצבאית, הכפופה להחלטות הממשלה והיא בלבד".

שר הביטחון, שאול מופז, אמר: "בוגי, אף אם לא ראינו תמיד עין בעין לא נגרע דבר מההוקרה שאני רוחש לך", מופז אמר כשהוא מצדיע לרמטכ"ל היוצא ואיחל לו דרך צלחה. לרמטכ"ל הנכנס חלוץ אמר מופז, "אתה החלוץ הרמטכ"לים משורות חיל האוויר, אני משוכנע שתרתום את כל צה"ל מאחוריך". מופז ציין כי הוא משוכנע כי חלוץ יודע כל פרט בתוכנית ההתנתקות.

ראש הממשלה, אריאל שרון, שאילתר את נאומו ולא קרא מן הכתב, אמר לחלוץ כי בחר שלא להאריך בדברים. "כשאפרד ממך, הנאום יהיה יותר ארוך", אמר שרון. את דבריו חתם ראש הממשלה במלים: "כמו שסמכתי לחלוטין על בוגי, כך אני סומך על דן חלוץ", ולאחר שהתיישב הוסיף: "אגב, אני גם סומך על שר הביטחון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully