וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבב חדש יאפשר לשלוט בשתלים רפואיים מרחוק

רויטרס

31.5.2005 / 14:13

חברה פיתחה שבב שיאפשר לרופאים לשלוט מרחוק בשתלים כגון קוצבי לב ומשאבות אינסולין ולתקן ליקויים ללא צורך בניתוח

חברת זרלינד סמיקונדוקטור חשפה שבב פורץ דרך להתקנים רפואיים שלדבריה יאפשר לרופאים לעקוב אחר פעילותו של קוצב לב או אפילו לשלוט במינון האינסולין של חולי סכרת ממרחק קילומטרים רבים תוך שימוש בטכנולוגיה אלחוטית.

החברה, שמקום מושבה בטורונטו, הודיעה שפיתחה את השבב הראשון שמיועד ספציפית להתקני תקשורת תוך-גופיים. השבב אמור לקשר באופן אלחוטי בין התקנים המושתלים בגוף לרופאים ולבתי חולים.

"בני דור ה"בייבי בום" מתבגרים ונזקקים לקוצבי לב ודפיברולטרים (מכשירים שעוצרים פרפור לב) והתקנים שונים אחרים", אמר סטיב סוויפט, מנכ"ל יחידת התקשורת דלת הכוח של החברה, שהוסיף: "חלק מהחברות הגדולות אפילו מפתחות מכשירים מגרי-מוח לדברים כמו מחלת פרקינסון ומחלת הנפילה".

לדברי זרלינק, השביב המהיר שלהם משדר פי עשרה מכמות המידע של מכשירים מתחרים, בעודו צורך רק 20% מן הכוח שהם צורכים. צריכת הכוח המזערית פירושה שהוא יכול לבצע משימות נוספות מבלי לרוקן את הסוללה. כשאינו מעביר או קולט מידע, השבב ישן ובכך שומר על מאגר הכוח שלו.

רופאים יכולים להשתמש בטכנולוגיה החדשה כדי לעקוב מרחוק אחר בריאותו של מטופל ואחרי תפקודו של השתל. אם מתגלות בעיות בפעילות ההתקן, ניתן לתקן את הבעיה מבית החולים, ללא צורך בניתוח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully