וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איומים על נציב שירות המדינה בפרשת השגריר

31.5.2005 / 7:53

בכירים בנציבות: היו נסיונות להכפיש את שמם של הנציב, שמואל הולנדר, והחוקר הראשי בנציבות, נתי לויט. הולנדר: לא אירתע

בכירים בנציבות שירות המדינה טוענים, כי בימים האחרונים התקבלו איומים על נציב השירות, שמואל הולנדר, ועל החוקר הראשי של הנציבות, נתי לויט. על פי הטענה, המתפרסמת היום ב"ידיעות אחרונות", באו האיומים בהמשך לפרשת השגריר בוושינגטון, ונעשו נסיונות לשבש את חקירת הפרשה ולאיים על עדים.

במסגרת ההטרדות, טוענים בנציבות כי הופצו שמועות, לפיהן זכו נציב שירות המדינה והחוקר הראשי לנסיעות שחרגו מתנאי עבודתם. כך, לפי השמועה, נסע הולנדר לעשרה ימים בסין, למרות שלכאורה לא היתה לא עבודה שם. לויט, טענו השמועות, קיבל נסיעה לחו"ל מטעם משרד החוץ.

"במשך שמונה שנות כהונתי מעולם לא נתקלתי במסכת כזאת של נסיונות להלך אימים על הגורמים העוסקים בחקירה, לרבות הנציב עצמו", אמר אתמול הולנדר, "לא אירתע. נמשיך את החקירה בכל הקשור לשגרירות בוושינגטון לפי מיטב שיפוטנו ובאופן המקצועי ביותר".

דובר הנציבות, אריה גרינבלט, אמר אתמול: "איש מעובדי הנציבות לא יצא לחו"ל על חשבון משרד החוץ או על חשבון משלם המסים ולא זכה בשום טובות הנאה. נסיעתו של הנציב לסין נמשכה ארבעה ימים, ומטרתה היתה חתימת הסכם לשיתוף פעולה בין שתי הממשלות. הנסיעה הזו מומנה על-ידי ממשלת סין". ממשרד החוץ נמסר בתגובה: "היחסים בין נציבות שירות המדינה לבין משרד החוץ מבוססים על שיתוף פעולה מקצועי והנם תקינים לחלוטין".

החוקר נתי לויט יצא לפני שבועיים לוושינגטון על מנת לחקור את עובדי השגרירות והשגריר עצמו, בעקבות תלונות על התנהגות לא ראויה של השגריר ואשתו כלפי עובדי המשק בביתם. ב"ידיעות" נטען, כי חקירתו של לויט העלתה חשדות למעשים חמורים יותר. דו"ח החקירה יונח על שולחן הנציב בתחילת השבוע הבא ויפורסם במלואו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully