וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרון: הרשות הפלסטינית אחראית למותו של התינוק יהודה שוהם ז"ל

11.6.2001 / 20:20

ראש הממשלה השתתף בהלוויתו של התינוק בן ה-5 חודשים שנפטר היום, שישה ימים לאחר שנפגע מאבן שהושלכה לעבר מכונית הוריו; אביו של התינוק: "אסור להתייאש גם כשהמצב נראה קשה"

מסע הלוויה של התינוק יהודה שוהם ז"ל יצא הערב ממשרד ראש הממשלה בירושלים להתנחלות שילה, בהשתתפות אלפי בני אדם. שוהם בן החמישה חודשים, מת היום, שישה ימים לאחר שנפגע בראשו מאבן שזרקו פלסטינים לעבר מכונית בה נסע עם הוריו לביתם בשילה. הוא נלחם במשך ימים אלה על חייו ביחידה לטיפול נמרץ של בית החולים "הדסה עין כרם" בירושלים.

ראש הממשלה אריאל שרון השתתף בלוויה. במהלך הנאומים שנערכו ברחבה מול משרדו, אמר ראש הממשלה כי הרשות הפלסטינית וההסתה הפרועה שלה אחראיות למותו של התינוק בן החמישה חודשים שלא עשה דבר לאיש. "באתי לבכות אתכם", אמר שרון לנוכחים והוסיף, "אם נשאל כל יום עד מתי - נפסיד, אך אם נדע לעמוד, לחרוק שן ולהמשיך, גם כשהדמעות חונקות את גרוננו - ננצח, ואנחנו ננצח".

במהלך נאומו של ראש הממשלה נשמעו קריאות גנאי נגדו, ואחד המשתתפים בטקס אף קרא לעברו "רוצח. הוא רצח את התינוק הזה". אביו של התינוק, בני שוהם, היסה את הקהל וביקש לשמור על שקט ועל איפוק: "אני מבקש מהציבור לא להפריע ולכבד את כבוד המת. ראש הממשלה הוא המנהיג של עם ישראל בדור הזה". בקהל נשמעו גם קריאות "די להבלגה" וקריאות לנקמה. חלק מהנוכחים גם הניפו שלטים שקראו לשרון "תתחיל להלחם".

אביו של התינוק אמר לקהל: "אסור להתייאש גם כשהמצב נראה קשה, כדברי חז"ל גם כשהחרב מונחת על צווארו של אדם אל יתייאש מן הרחמים. בקשתי מכולם: המשיכו בתפילה על שלומו של עם ישראל הנמצא במצב ביטחוני קשה. אנו מתפללים שממשלת ישראל תדע להשיב מלחמה שערה. לא עוד אנו קוברים את מתינו ואויבנו מקבלים הקלות ופרסים".

שוהם פנה ישירות לשרון: "כבוד ראש הממשלה לך בכוחך. בעזרתו של היושב במרומים תוכל להושיע את עם ישראל. העם חזק ויעמוד מאחוריך. קבל החלטות נכונות ואמיצות. עמוד בראש העם ופרוץ קדימה. כפי שעשית במלחמת יום הכיפורים. כפי שמיגרת בעבר את הטרור. כוחו של עם ישראל הוא באחדותו. כשאנו מאוחדים אין אף אומה ולשון שיכולים לנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully