וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמרים אנגליקנים יוכלו להינשא לבני מינם

31.5.2005 / 2:16

הצעה חדשה, תאפשר לכמרים הומואים להתאחד תחת חוק "שותפות אזרחית". יהיה עליהם להצהיר כי אינם מקיימים יחסי מין

כמרים הומוסקסואלים בבריטניה יוכלו ליצור סוג מסוים של נישואים עם בני זוגם, כך על פי הצעה של בישופים בכירים בכנסייה האנגליקנית. על פי ההצעה של הבישופ מקנטברי, כמרים שירצו לקשור עצמם לבני זוג בני אותו מין תחת החוק הבריטי החדש "שותפות אזרחית", המעניק הטבות משמעותיות במיסים, יוכלו לעשות זאת מבלי לאבד את רשיון הכמורה שלהם.

עם זאת יהיה על הכמרים להתחייב שלא יקיימו יחסי מין עם בני הזוג, זאת משום שהכנסייה לא מאפשרת קיום יחסי מין אלא במצב של נישואים. על פי ההערכה בתוך חמש שנים יחתמו על הברית 1,500 כמרים הומוסקסואלים ולסביות הידועים לכנסייה. לפי ההצעה, איש או אשת כמורה שירצו להרשם לסוג זה של שותפות יצטרך להתייצב בפני הבישופ שלו או שלה ולהתחייב כי ימשיך ללמד את ספר מיניות האדם של הכנסייה האנגליקנית בו נאסר לקיים יחסי מין הומוסקסואליים. למרות שכמה כמרים כבר הצהירו על כוונותיהם לטול חלק בשותפות כזו, אחרים הביעו אי שביעות רצון מצורך ההצהרה וההתייצבות לראיון אישי בפני הבישופ. "אין סיבה להפוך את חיינו לקשים יותר", אמר אחד מהם לטיימס הבריטי, זאת לנוכח העובדה שרבים מהכמרים כבר חיים בסוג של זוגיות הומוסקסואלית פתוחה.

כעת נדרש אישור של בית הבישופים העליון לטיוטאת הצעה, לאחר שככל הנראה יערכו בה כמה שינויים. יש לציין כי לא מצוינות בהצעת ההחלטה כל מגבלות או עונשים לכמרים שלא יצהירו על כוונותיהם באופן מסודר, אולם סביר להניח כי סנקציות כאלה יגובשו בהמשך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully