וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלסטיק עלול להשפיע על גודל איבר המין

30.5.2005 / 21:06

כמיקלים הנמצאים במוצרי יום יום, מצעצועי ילדים ועד קוסמטיקה עלולים לגרום לפגמים באברי הרבייה של עוברים ממין זכר

פטלאטס הוא חומר אשר משתמשים בו יצרנים באלפי מוצרים כמו פלסטיק, משחות וחומרים ממיסים. ניתן למצוא את החומר בצעצועים, ציוד רפואי, צבעים ודיו כמו גם בתרסיסים לשיער, דיאודורנט, לק ציפורניים ובשמים. ניסויים שנערכו על חיות גילו, כי הפטלאטס משבש הורמונים בצורה העלולה להשפיע על מערכת הרבייה. אולם, יש לציין כי עד עתה לא נתגלו הוכחות חד משמעתיות לנזק שעלול להגרם לבני אדם.

מחקר חדש, שנערך על ידי ד"ר שנה סוואן, מאוניברסיטת רוצ'סטר בניו יורק, מתיימר להוכיח קשר ברור בין חשיפה לחומר לבין פגיעה באיברי המין של פעוטות זכרים. נשים בעלות רמה גבוהה של פטלאטס בשתן הן בעלות סבירות גבוהה ללדת בנים בעלי פין ואשכים קטנים במיוחד. ריכוז החומר לא צריך להיות יוצא דופן, כדי שתופעה זו תתרחש.

134 בנים, בין הגילאים חודשיים ל-30 חודשים, נבדקו במחקר. לכולם נבדק המרחק בין פי הטבעת לאיבר המין, אצל חלק מהם היה המרחק קטן יותר - סימן ברור להשפעה של הפטלאטס, כפי שנבדק אצל מכרסמים. מומחה סביבה בריטי אמר לרשת סקיי, כי "מדובר בתגלית מרעישה, זו הפעם הראשונה שהאפקט הזה נרשם אצל בני אדם. זה מראה את השפעתה של תרבות הצריכה המאסיבית שלנו על חיינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully