וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד משטרת חיפה: לסנן את העולים

30.5.2005 / 20:32

נצ"מ מריאש: "חולים, מחוסרי בית ואלכוהוליסטים נשארים בחיפה". לדעתו "צריך סינון. לא לאפשר לכל מי שרוצה לעלות להכנס"

הבוקר דווח על רציחתם של ארבעה חסרי בית בחיפה בידי ניקולא בונר, בן 31, שעלה ממולדובה לפני חמש שנים. ככל הנראה אובחנו אצלו בעיות נפשיות כשהתגורר בארץ הולדתו. בעקבות הדיווחים הללו, הביע מפקד משטרת חיפה, ניצב משנה ניר מריאש, הביע דאגה מהעלייה במעורבותם של עולים חדשים מחבר העמים באירועים פליליים בעיר חיפה. לדעתו, הפתרון הוא לבדוק מי מהעולים נכנס לארץ.

"צריך לבדוק את אוכלוסיית העולים ולבדוק שלא נכנסות לארץ אוכלוסיות של עולים המתמחים בעבריינות", אמר מריאש ל"מעריב", "אם בודקים את החלק של אוכלוסיית העולים בתוך האוכלוסייה הכללית מסתבר שהחלק שלהם בפשיעה יותר גדול מהחלק שלהם באוכלוסייה".

ניצב משנה מריאש הוסיף: "הבעיה בעיר שלנו היא עלייה גדולה של אוכלוסייה חלשה מחבר העמים. אני חושב שחיפה קלטה את הכמות הגדולה ביותר של העולים בקרב הערים הגדולות. חיפה היא עיר נמל. רבים מהעולים לארץ שהם חולים, מחוסרי בית ואלכוהוליסטים נתקעים בחיפה. הם לא ממשיכים הלאה. הם נשארים בעיר שבה עגנה האונייה. זו הסיבה שחלקם של העולים באלימות ובפשיעה בעיר גדול בהרבה ממספרם באוכלוסייה".

מריאש אף הציע פיתרון בראיון לווי-נט: "אולי צריך לשנות את החוק. שיהיה איזשהו סינון, לא לאפשר לכל מי שרוצה לעלות, בלי לבדוק קודם כל את הרקע שלו".

ישי: יש לקיים מדיניות מפקחת בשערי המדינה

"דבריו של מפקד משטרת חיפה משקפים מצוקה של מי שנמצא בשטח ונאלץ להתמודד עם משברי היום-יום. מדיניות של שרי הפנים שהקלו בכל הקשור בפתיחת שערי גבולות המדינה הובילה ליצירת כדור שלג נוראי, שהיום תקצר היכולת לטפל בו", כך אמר יו"ר ש"ס, אלי ישי

לדברי ישי, מדיניות מפקחת בשערי המדינה תסייע לאבחן מצוקות ותאפשר לרשויות הרלוונטיות להיערך לטיפול. "כל מי שזכאי לעלות - ראוי שיעלה, אבל מדיניות שמאזרחת עובדים זרים, ומבצעת מהלכים תמוהים נוספים, יש בה כדי להעצים את התופעה" אמר ישי לערוץ שבע.

ח"כ רומן ברונפמן אמר בתגובה לדברי נצ"מ מריאש, כי "על המשטרה להילחם בפשע ולא להתעסק בהכתמה של ציבור העולים כולו. המקרה מצביע בעיקר על כישלון חמור של מערכת הקליטה והרווחה בישראל בכלל ובחיפה בפרט, אשר אינה מצליחה להבחין במצוקות ובצרכים מיוחדים של קהילת העולים".

ברנומפן טען שדבריו של נצ"מ מריאש חמורים, וקרא לו לחזור בו מדבריו, לאלתר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully