וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרבות בין מיליציות בסומליה בשאלת מיקום הבירה

רויטרס

30.5.2005 / 17:26

תומכי הנשיא הגולה עבדאללהי יוסוף ניסו להשתלט על העיר באידואה, שם הוא מבקש להקים בירה זמנית. עשרות נהרגו ונפצעו

מיליציות יריבות בסומאליה נלחמו היום על השליטה בעיר שבה מתכוון הנשיא החדש, עבדאללהי יוסוף, להקים את הבירה הזמנית שלו. בקרבות נהרגו 19 בני אדם ונפצעו לפחות 28, על פי מקורות בבית החולים המקומי.

מאות לוחמי מיליציה, רכובים על משאיות המצוידות במקלעים, תקפו את העיר באידואה בדרום המדינה לפנות בוקר ונלחמו במשך שש שעות נגד לוחמים הנאמנים למוחמד איברהים האבסאדה, מחוקק המתנגד לנשיא יוסוף אשר שולט בעיירה זה מספר חודשים.

מחלוקת באשר למקום מושבה של הממשלה מעמיקה את מאבקי הכוח בתוך הממשל החדש. הבסאדה מצדד בראשי המיליציות שמקום מושבם במוגדישו, שדורשים שיוסוף יבסס את ממשלו בבירת המדינה המסורתית, כפי שמתחייב מן החוקה הזמנית. יוסוף, שאין לו בסיס כוח במוגדישו, מעדיף לשכן את ממשלו בערים באידואה וג'ווהר. הוא טוען שמוגדישו אינה בטוחה דיה והוא דורש שמדינות אפריקה השכנות יתרמו כוחות לשמירה על השלום. התורמות הזרות, המממנות את ממשל יוסוף, רוצות שהממשלה הסומלית תשוב לביתה מקניה, שם היא שוהה בגלות בחודשים האחרונים.

שאלת מיקומה של הממשלה היא סוגיה ביטחונית מכריעה לא רק לסומליה עצמה, אלא גם לשכנותיה באזור "קרן אפריקה", שיציבותה נפגעה כתוצאה מהתוהו הפוליטי בסומליה.

הבסאדה דחה את הדיווחים שהופיעו בתקשורת הסומלית, לפיהם השתלטו התוקפים על כמחצית מעיר השוק, הנמצאת כ-125 קילומטרים מצפון-מערב למוגדישו. "אני עדיין שולט כאן", אמר הבסאדה, שהוסיף כי קציניו אוספים מידע בנוגע לנפגעי הקרב. "אנשיי הצליחו להדוף את התוקפים, שמנו כ-500. אנו מאמינים שאנשים רבים נהרגו ונפצעו. אם אויביי יתקפו אותי שוב, אגן על עצמי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully