וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להציל את הדרמה האיכותית

תכלת סמל

30.5.2005 / 16:42

איגוד הבימאים והתסריטאים יקיים כנס בנושא חשיבות הדרמה הישראלית הטלוויזיונית

בעקבות קולות הנשמעים לאחרונה במועצת הקולנוע הקוראים לביטול התמיכה הציבורית בדרמות טלוויזיוניות, יקיימו איגודי התסריטאים והבימאים כנס תחת הכותרת "כנס חירום להצלת הדרמה הטלוויזיונית האיכותית".

שתי סיבות עומדות מאחורי ההסתכלות החמורה כל כך של היוצרים על כוונת מועצת הקולנוע לבטל את התמיכה. הסיבה הראשונה היא העובדה שגופי השידור אינם מחויבים על פי חוק להפיק דרמות בנות 50 או 90 דקות שאינן חלק מסדרה. למעשה יכולים גופי השידור להשלים את כלל מכסת המקור לה הם מחויבים באמצעות סדרות תעשייתיות דוגמת "אסתי המכוערת" ודומותיה.

הסיבה השנייה נעוצה בכך שעל מנת לקבל תמיכה מקרנות הקולנוע השונות בארץ להפקת סרט ראשון, עלייך כתסריטאי או במאי להיות בעל רקע ראוי בתחום, דבר העשוי ליצור מלכוד ליוצרים צעירים שעד היום הדרמות הטלוויזיוניות היוו את הפלטפורמה הטובה ביותר בשבילם להראות את מרכולתם. מבצע סבתא, להזכירכם היא דרמה טלוויזיונית. היוצרים מציינים גם את העובדה שהדרמה הטלוויזיונית האיכותית נגישה לכל בית, גם בפריפריה ונותנת מענה תרבותי גם למי שידו אינה משגת לרכוש כרטיס לקולנוע.

הכנס יתקיים ביום שישי, ה-03.06 בשעה 10:00 בסינמטק תל אביב והדוברים בו יהיו התסריטאי עמית ליאור, מנכ"ל קרן מקור גדעון גנני והמחזאי והתסריטאי מוטי לרנר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully