וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזוז לא יערוך שימוע לרב מצגר

30.5.2005 / 13:41

היועץ המשפטי דחה את בקשת הרב הראשי, שייערך לו שימוע בטרם יוחלט אם להגיש כתב אישום. נדחתה גם בקשתו לעיין בחומר נגדו

היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, דחה היום את בקשתו של הרב הראשי לישראל יונה מצגר, שייערך לו שימוע בטרם יחליט מזוז האם להגיש נגדו כתב אישום בפרשת ההתארחות במלון מצודת דוד בירושלים.

במכתב ששיגר עוזרו של מזוז, עו"ד רז נזרי, לסניגורו של מצגר, פרופ' דוד ליבאי, נכתב כי הרב יזכה לשימוע רק אם תתקבל החלטה להגיש נגדו כתב אישום, וכי "אין בידי היועץ המשפטי לממשלה להענות לפנייה ולחרוג מהנוהל הרגיל". הפרקליטות גם מסרבת לפי שעה להעביר לעיון ליבאי את חומר החקירה, שיימסר לו רק אם יוחלט להגיש נגד מצגר כתב אישום.

בשבוע שעבר פנה עו"ד ליבאי למזוז, וביקש לקבל את השימוע. לצורך ההכנה אליו ביקש עורך הדין עוד לקבל לידיו את כל חומר החקירה שנאסף בפרשה. "אין מחלוקת שכבוד הרב שהה במלון בהזדמנויות ספורות", כותב ליבאי למזוז, "השאלה היא מי היה אחראי לחסר בתשלום ומה היה ידוע לרב בנושא זה בזמן אמת. הרב לא טיפל אישית בהזמנת החדרים, לא היה ער לעלותם ולא טיפל אישית בתשלום".

ליבאי הוסיף, כי הרב מצגר מעולם לא ביקש הנחה עבור שהותו במלון, מעולם לא ביקש ולא קיבל דבר במרמה, לא מבעלי המלון ולא מאוצר המדינה. "אם נותר חשבון שלא טופל, אין זה עניין לאישום פלילי נגד הרב הראשי", טען ליבאי, "משום שמעולם לא היתה לו כוונה פלילית. היה מקום להפנות את תשומת לב הרב לחסר בתשלום והדבר היה בא על תיקונו".

בשבוע שעבר הודיעה המשטרה כי יש תשתית ראייתית להעמיד את הרב מצגר לדין בעבירת מרמה והפרת אמונים, באשמה שקיבל טובות הנאה שלא-כדין כשהתארח עם משפחתו בלא תשלום במלון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully