וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לסלבס בסין אסור לפרסם תרופות וקוסמטיקה

רויטרס

30.5.2005 / 12:28

אפשרויות החלטורות של הכוכבים בסין הצטמצמו. תקנה חדשה אוסרת עליהם להשתמש בהערצת הציבור כדי לקדם מוצרי בריאות ויופי

השלטונות הסיניים אוסרים על כוכבי טלוויזיה לגלם רופאים או מטופלים בפרסומות טלוויזיה שנועדו לקדם מוצרי קוסמטיקה או בריאות, כך דיווחו היום כלי התקשורת הממשלתיים בסין.

באחד מתשדירי הפרסומת שצונזרו במסגרת התקנה החדשה, נראית שחקנית צעירה הטוענת שמשקה סידן הפך את בנה לחכם יותר וגבוה יותר. "אין זה ראוי שדמויות ציבוריות, כולל כוכבי סרטים וטלוויזיה, יקדמו מוצרים בפרסומת ויעמידו פנים שהם צורכים את המוצר. הם עלולים בקלות להטעות את הציבור", אמר גורם בעיריית בייג'ינג לסוכנות ידיעות סינית. בפרסומת שנאסרה לפרסום דחקה השחקנית בדובון צעצוע לשתות את משקה הסידן ואמרה לו: "תשתה כבר, דוב טיפש שכמוך".

בסוף השבוע הורתה ממשלת בייג'ינג לכל תחנות הטלוויזיה המקומיות להפסיק לשדר פרסומות בהן שחקנים מגלמים לקוחות, מטופלים או מומחים ודנים בתכונות תרופות, מוצרי קוסמטיקה ובריאות. "לכוכבים עשויה להיות השפעה רבה על דעת הציבור בנוגע למוצרים. עסקים משתמשים בכוונה בהערצת הציבור לכוכבים פופולריים כדי להגביר את תשוקת הצרכנים לקנות", אמר גורם רשמי.

הטלוויזיה בסין עמוסה בפרסומות בהן מקדמים כוכבים סינים כל מוצר, מחליפות ועד לאופנועים. לעיתים גם כוכבים זרים מפרסמים מוצרים סיניים. שחקן הכדורגל רונאלדו, למשל, מפרסם כדורי מציצה סיניים נגד כאב גרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully