וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחתה הצעת חוקר פרטי לשמש כעד מדינה

30.5.2005 / 11:21

חוקר שנעצר בפרשת הריגול התעשייתי הציע להפליל חברות שהזמינו מעקב תמורת הקלה בעונש. חשד: סוס טרויאני הוחדר למחשבי דה מרקר

אחד החוקרים הפרטיים שנעצר בפרשת הריגול התעשייתי, הציע למשטרה לשמש כעד מדינה. בקול ישראל דווח, כי החשוד הציע להפליל חברות ובעלי תפקידים שהזמינו מעקבים ובתמורה ביקש להקל בעונשו. בשלב זה דחתה המשטרה את הצעתו בגלל דרישות גבוהות מדי שהציב. פרקליטתו מסרה לקול ישראל כי מדובר ב"אדם משכמו ומעלה שביצע מעידה".

היום יובאו לבית משפט השלום בתל אביב תשעה מהמעורבים בפרשה. במשטרה מתכוונים לבקש את המשך מעצרם של שלושה חוקרים פרטיים, אך כל מנהלי החברות המעורבים בפרשה, החשודים שהיו אלה הזמינו את הריגול, ישוחררו לביתם בתנאים מגבילים שונים. היום ומחר אמורים להגיע למשטרה מנכ"לים בכירים של חברות נוספות. הבוקר גם הגיעו חוקרי מפלג ההונאה של המשטרה למשרדי העיתון "דה מרקר", כדי לבדוק את החשד שלפיו "סוס טרויאני" הוחדר גם לתוך מחשבי מערכת העיתון.

במשטרה חושדים, כי מכרז גדול שאליו ניגשה חברת מל"מ מערכות, ותוצאותיו היו אמורות להתפרסם בימים הקרובים, הוטה לרעת החברה, בגלל החדרת סוס טרויאני למחשביה. בקול ישראל דווח, כי על פי החשד גורם לא ידוע עקב אחר קבצי המחשב.

המשטרה: ייתכן שעוד בכירים במשק יזומנו למסירת עדות

אמש הודיעה חברת בזק לבורסה, כי גם היא נמנית עם הניזוקות מהריגול העסקי באמצעות תוכנות "סוס טרויאני". החברה מסרה, כי כמה מבכיריה הוזמנו לתת עדות במשטרה, כדי לזהות מסמכים סודיים של בזק שנמצאו אצל גופים מתחרים, ולהעריך את מידת הנזק הצפוי לחברה כתוצאה מכך. המשטרה אישרה כי גם במחשבי בזק הושתל "סוס טרויאני". החשד העיקרי שנבדק במשטרה, הוא כי חברת סלקום היא שהזמינה את הריגול.

במקביל, מניית בזק איבדה 2.8% משוויה, בעקבות הפרסום כי שתי חברות בת של בזק, YES ופלאפון, נמנות עם החשודות בהזמנת ריגול. שווי בזק ירד אל מתחת לשווי שבו נרכשה השליטה בחברה בידי קבוצת אייפקס-סבן.

סלקום חשודה גם בריגול במשרדי פרסום ויחסי ציבור שעבדו עבור החברה המתחרה, פרטנר. מנכ"ל סלקום, יצחק פטרבורג, מסר אתמול אחר הצהריים במשך שעתיים את עדותו בפרשה, במשרדי ההונאה של משטרת מרחב ירקון. בין השאר נשאל פטרבורג על מידת מעורבתו בהזמנת ריגול עסקי ממתחרי החברה. פטרבורג ענה על כל השאלות, ובתום התשאול שב לביתו.

21 חשודים נעצרו עד כה בפרשה: 11 חוקרים פרטיים ממשרדים מובילים, החשודים בביצוע הריגול; בנו של חוקר החשוד בשיבוש הליכים; שבעה מאנשי מהחברות "YES", סלקום, פלאפון, "המפעיל" ו"מאיר" יבואנית וולבו, החשודים שעמדו מאחורי הזמנת הריגול לחברות המתחרות להם; וכן איש המחשבים מיכאל האפרתי, החשוד במכירת תוכנת הריגול, ואשתו.

בקול ישראל דווח, כי רוב הנחקרים והעצורים אינם משתפים פעולה עם המשטרה או שומרים על זכות השתיקה. חוקרים מישראל יצאו בשבוע שעבר גם לגרמניה ולבריטניה כדי לסייע בחקירה, לאחר שהתברר כי גם שם חברות כלכליות היו נתונות למעקב באמצעות תוכנות ריגול.

"הארץ" מדווח, כי במשטרה לא שללו אתמול את האפשרות שבימים הקרובים יעידו בפרשה בכירים נוספים, כמו מנכ"ל פלאפון ומנכ"ל YES. לדברי בכירים במשטרה אין ספק שמי שראו את המסמכים ידעו שמקורם אינו חוקי. במשטרה סבורים שיש די ראיות כדי להגיש כתבי אישום נגד חלק מהחוקרים הפרטיים המעורבים בפרשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully