וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשתה את שלה - לימור לבנת

לי-אור אברבך

29.5.2005 / 0:01

שבוע לא קל עבר על שרת החינוך: מגילוי התקציב העודף, דרך הקריאות לפיטוריה, המפגש עם משטרת התנועה ועד הראיון המביך של בנה

את השבוע האחרון, לא תשכח שרת החינוך לימור לבנת כנראה עוד זמן רב. ניתן לומר בבטחה כי אלו ימיה הקשים ביותר בכהונה זו, אם לא בחייה הפוליטיים. שבוע בו חפיסת הקלפים שהחזיקה צמוד לחזה התעופפה בחלל לעיני כל ולפחות 4,500 מורים מיועדים לפיטורים שמחו לאידה. שבוע שבו עמדה תדמיתה למבחן, ששמה התגלגל מכותרות העיתונים, דרך שלטי חוצות משפילים, לכתבי עתירות והכל במהירות של 155 קמ"ש בכביש ירושלים-ת"א. אז איך אומרים ביומני החדשות, זה השבוע שהיה.

בראשית השבוע נתגלה סיכום סודי בין החינוך לאוצר, על פיו יועברו 400 מיליוני שקלים לתקציב המשרד בראשו עומדת לבנת, אותה אחת שמקצצת משרות מטעמי היעדר תקציב. בארגון המורים מיהרו לאיים, כי אם לא יבוטלו מכתבי הפיטורים בתוך יממה, יפנו ליועץ המשפטי בבקשה להסיר את חסינותה של השרה, כדי לנקוט נגדה הליכים משפטיים בגין הטעיית הציבור והסתרת מידע. "מעשה הונאה חמור", מכנה זאת מזכ"ל הסתדרות המורים, יוסי וסרמן. בין השימועים הנמשכים, אגב, מצאה השרה זמן לצלצל לחנה לסלאו ולברך אותה על זכייתה בפסטיבל קאן.

ב-24 לחודש, מציעה לבנת פשרה - הפיטורים יבוטלו כליל וכ-2,000 מורים יזכו לתנאי פרישה בתנאים מועדפים. בהמשך מתברר כי כבר במהלך חודש אפריל, עוד בטרם נשלחו מכתבי הפיטורים, היה ערוך משרד החינוך להצעה זו. "מכפישים אותנו, משפילים אותנו, מחכים שהמשא ומתן יתפוצץ ואז אומרים שאנחנו אשמים", זועמים המורים מעל דפי "ידיעות אחרונות" שחושף את הפרשה. מדובר במסמך פנימי, מתעקשים במשרד החינוך. עניין אחר שלא צלח את מבחן הפנימיות, הוא דהירתו של נהג השרה במהירות של 155 קמ"ש לילה לפני. השרה? תפסה תנומה במושב האחורי. מתברר שגם כשהיא ישנה היא לא נחה.
כשהתעוררה, גילתה לבנת כי הצעת הפשרה שלה נדחתה גם הפעם. לאחר שכבר נדמה היה, כי יש הסכם שגובש על ידי המורים, מוסיפים משרדי החינוך והאוצר מספר תיקונים ששינו את פני התמונה: הושמט המספר המדויק של מורים שפיטוריהם יבוטלו, ואלו נדרשו לאשר את יישומם של חלקים נרחבים בדו"ח דברת כבר בשנת הלימודים הקרובה ובנוסף, הם התבקשו להודיע שלא יתנגדו לפיטורים עתידיים שיתבצעו במהלך הרפורמה. ואם לבנת
חשה שלבה נחמץ לנוכח המתקפות הבלתי פוסקות עליה בהפגנות בירושלים, היא ודאי לא מצאה מזור בראיון החושפני (תרתי משמע) שנערך עם בנה בשבועון "רייטינג". כך למדה לבנת על הרגליו המיניים של בנה ("אני מפשיט אותן לגמרי") וללא ספק מצאה רגע של גאוות אם בשבוע קשה.

למחרת בבוקר, מצרפת לבנת לרשימת מפוטריה גם את קודמה בתפקיד ח"כ יוסי שריד, המלמד אזרחות בשדרות בהתנדבות. כעת נקבע, באופן מקרי לגמרי, כי יש לאזן את שיעוריו בדמות פוליטית נוספת. שריד מזמין בראיון לרדיו דרום 101.5 את השרה בעצמה לרדת לשדרות ולהביא את האיזון הנדרש. עמיר פרץ קורא לה להתפטר וכך גם המורים ברחבי הארץ שיום אחר יום מפסיקים בערים אחרות את הלימודים ב-11 בבוקר. השבוע של לבנת מסתיים בעתירה שמגישים נגדה ארגוני המורים לבית הדין לעבודה. כעת, כשהקיצוץ קטן באופן משמעותי, הם אומרים, אין סיבה לפטר מורים. עוד נטען כי הפיטורים פסולים מכיוון ששרת החינוך, לימור לבנת, השתמשה בהם כטקטיקת משא ומתן. גם מהסרת החסינות עוד לא ירדו המורים. אבל כמה כבר אפשר להספיק בשבוע אחד?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully