וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

20 הרוגים בשני מטעני חבלה באינדונזיה

28.5.2005 / 9:46

הפיצוצים אירעו בעיירה טנטנה שבמרכז המדינה. לפני יומיים סגרה ארה"ב את שגרירותה באינדונזיה עקב התרעה על פיגועים

באינדונזיה נהרגו הלילה לפחות 20 בני אדם ו-40 נפצעו, בפיצוץ שני מטעני חבלה בשוק בעיירה טנטנה שבמרכז המדינה. עדי ראייה מסרו כי אירע במקום פיצוץ קטן ו-15 דקות לאחר מכן פיצוץ גדול יותר.

העיירה טנטנה רחוקה כ-60 ק"מ מאזור פוסו, בה נהרגו אלפי בני אדם מאז שנת 2000 בלחימה בין נוצרים לבין מוסלמים. בחודש ינואר מצאה משטרת אינדונזיה 60 מטעני חבלה מאולתרים בבית נטוש בפוסו.

הפיצוצים האחרונים אירעו יומיים לאחר שארה"ב סגרה את שגרירותה ומשרדיה הדיפלומטיים באינדונזיה עקב התרעה מפיגועים. משטרת אינדונזיה מסרה כי לא היה בידיה מידע ממוקד על איום נגד אמריקאים, אולם יש בידיה מידע לפיו שני חשודים בטרור, אזהארי בן חוסיין ונורדיין מוחמד טופ, מתכננים פיגועים.

ההתקפות הקודמות של השניים כוונו נגד יעדים מערביים. כך, השניים חשודים כי תיכננו את ההתקפה שבוצעה ב-9 בספטמבר 2004 על שגרירות אוסטרליה בג'קרטה בה נהרגו 10 בני אדם ובפיצוץ במלון מריוט שבבירה בו נהרגו 12 בני אדם. אינדונזיה האשימה את ארגון "ג'מאעה אל-איסלאמיה" בפיגועים אלה כמו גם בפיגוע באי באלי בו נהרגו 202 בני אדם, רובם תיירים, באוקטובר 2002. מאז הפיגועים עצרה המדינה עשרות מפעילי הארגון, אולם המשטרה מסרה כי אינה מצליחה להגיע לשני החשודים המרכזיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully