וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יפן בודקת דיווח על רצח אזרח המדינה בעיראק

רויטרס, שירות "הארץ"

28.5.2005 / 10:21

חמישה הרוגים בהתפוצצות מכונית ממולכדת במוסול. בכירכוכ נרצח חבר מועצת העיר לשעבר. נחת אמריקאי נהרג בחדיתא

ממשלת יפן הודיעה היום כי היא מנסה לבדוק אם המאבטח היפני שנחטף בעיראק נרצח, כפי שטוען ארגון "אנסאר א-סונה". הארגון פרסם באתר אינטרנט איסלאמי תמונת גופה של אדם אסיאתי וטען כי זהו המאבטח החטוף, אקיהו סאיטו.

שר החוץ של יפן, אקירה צ'יבה, אמר כי המשרד עדיין לא הצליח לקבוע אם האדם שבתמונה הוא סאיטו. צ'יבה סירב לומר אם יפן מנסה ליצור קשר עם החוטפים. ארבעת העובדים האחרים שהיו עם סאיטו ביפן נרצחו ומותם אומת. מתנגדי המשטר בעיראק טמנו לחמישה מארב במחוז ענבר שבמערב עיראק. אדם שעבד עם סאיטו בבגדאד ולא נהרג מהמארב אמר לנציגי יפן, כי סאיטו סבל מדימום חמור אחרי שירו בו, וכי לא סביר שלא נהרג.

יפן גייסה יותר מ-500 חיילים לכוח הומניטרי ששלחה לעיר סמווה שבדרום עיראק. רבים ביפן מתחו ביקורת על החלטה זו של הממשלה, בטענה כי היא סותרת את חוקת המדינה הפאציפסטית. בשנה שעברה, נחטפו חמישה אזרחים יפנים בעיראק ושוחררו לאחר מכן. בחודש אוקטובר מתנגדי משטר ערפו את ראשו של מטייל יפני.

פוליטיקאי מקומי נרצח בכירכוך

בסוכנות אי.פי דווח, כי במוסול שבצפון עיראק נהרגו חמישה בני אדם ונפצעו 40 בפיצוץ מכונית ממולכדת.

משטרת עיראק מסרה היום כי מתנגדי משטר ירו למוות בחבר לשעבר במועצת העיר כירכוך שמצפון לבגדאד. הפוליטקאי, נאיף סבחאן אל-ג'יבורי, נורה אמש מחוץ לביתו. סגן ראש העיר העריך כי ייתכן ונרצח בגלל קשריו הטובים עם הכורדים במועצה, והמתח הרב בין כורדים לערבים בעיירה.

חייל נחתים של צבא ארה"ב נהרג בלחימה בעיר חדיתא, מצפון מערב לבגדאד. צבא ארה"ב מסר כי החייל נהרג מפגיעת רימון נגד טנקים. החייל השתתף במבצע של ארה"ב לאיתור מתנגדי המשטר שמבצעים פיגועים במחוז ענבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully