וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פונו 'הירוקים' שחסמו את הדחפורים בניצן

ניר חסון, צבי זרחיה ויובל יועז

27.5.2005 / 15:05

פעילי "מגמה ירוקה" ניסו למנוע בגופם את הקמת השכונה הזמנית למפונים, אך פונו בעצמם. יונתן בשיא מתנגד להקמת שכונת הקראוונים

פעילי הארגון "מגמה ירוקה" ותושבים מהיישוב ניצן הגיעו היום לאתר עבודות של השכונה הזמנית למפוני גוש קטיף מזרחית ליישוב כדי להפגין נגד הקמת השכונה. בצהרים ניסו הפעילים לחסום את הדחפורים בגופם, אולם פונו על ידי שוטרים שהוזעקו למקום.

הירוקים טוענים, כי הקמת השכונה נעשית בניגוד לחוק תכנון ובנייה, בלי שהתקבלו האישורים הדרושים, וכי השכונה חורגת מקו מהבנייה של היישוב. החברה להגנת הטבע עתרה לאחרונה לבג"ץ, בתביעה להוציא צו זמני שיאסור על המשך העבודות במקום.

לטענת פעילי הסביבה, ישנם פתרונות דיור מעשיים זמינים וטובים יותר מאשר הקמת הקרוואנים. גם יו"ר מינהלת ההתנתקות, יונתן בשיא, וחברי כנסת הביעו הסתייגות מרכישת הקרוואנים למפונים במקום לממן להם שכר דירה. אתמול אישרה הוועדה לתקציב הביטחון העברת 220 מיליון שקל לרכישת 230 קרוואנים בניצן. 150 מיליון שקל מסכום זה יועברו מהתקציב שנועד לגדר ההפרדה.

בשיא אמר אתמול ל"קול ישראל": "שכר דירה של שנתיים על חשבון המדינה זה כסף קטן לעומת הקרוואנים שעולים לנו סכומי עתק שלא היו בכלל בתוכנית. זוהי שגיאה גדולה מאוד גם מול המתיישבים, גם מול תקציב המדינה, ורק בגלל הלחץ שלהם הולכים לדבר הזה. למרות שהחוק נותן לכל משפחה שנתיים שכר דירה, היו מי שסירבו ואמרו שרוצים לגור בקרוואנים". גם ח"כ אהוד רצאבי (שינוי) הביע דעה זו, ולכן נמנע בהצבעה על מימון הקרוואנים. כמה חברי כנסת טענו שתמכו בהצעה מחשש שדחייה בהעברת הכסף תשמש תירוץ לעיכוב הפינוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully