וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצה להיראות צעירה ב-6 שנים? קחי אשכולית

27.5.2005 / 0:10

והתיזי על עצמך בושם בריח אשכולית אדומה. ממחקר חדש עולה, שגברים שראו צילומי נשים תוך שהם מריחים אשכולית, חשבו שהן צעירות יותר

אין יותר צורך בבוטוקס ואפילו לא בניתוח פלסטי, מעכשיו, נשים יכולות להתיז על עצמן קצת בושם בריח אשכולית אדומה ולהיראות צעירות בשש שנים. כך עולה ממחקר חדש שערך החוקר האמריקאי, אלן הירש.

במסגרת המחקר, 37 נשים וגברים נתבקשו להעריך את גילן של קבוצת נשים בתמונות, כאשר הם עוטים מסכות שהוטבלו בסוגים שונים של ריחות ולאחר מכן, צפו בתמונות כאשר הם עוטים מסכות ניתוח רגילות.

אתר האינטרנט "חדשות רפואה" מדווח, כי ריח האשכולית גרם לכל המשתתפים לחשוב שהמצולמות צעירות בשלוש שנים מגילן המקורי, אמר הירש. עם זאת, כאשר הפריד הירש את הממצאים, בין יחס הנשים לצילומים ליחס הגברים, התמונה השתנתה. "כאשר נשים עטו את המסכה הן לא ציינו שינוי משמעותי בגיל המצולמות", הוא מספר, "אבל כאשר גברים עטו את המסכות, הנשים נראו להם שש שנים צעירות יותר".

החוקר בדק גם ריחות אחרים, כדי לוודא שהאשכולית היא אכן זו שמשפיעה על תפישת הגיל. ריח של מלפפון וריח של ענבים לא גרמו לשום תגובה אצל הנחקרים, והותירו את האשכולית בודדה בפסגה.

נשמע מסריח? "לא ממש", אומרת החוקרת מריאן באטרפלד, היושבת בראש הפורום בו יוצג המחקר. "הממצאים מסקרנים ומתיישבים עם ממצאי מחקרים אחרים המראים כי יש הבדלים בין המינים בכל הנוגע לחוש הריח".

הירש מציע כמה הסברים לתופעה. ראשית, הוא אומר, "ייתכן שהריח פשוט גורם לאנשים לחוש שמחים יותר, ואנשים שמחים שופטים אחרים באור חיובי יותר". "אך סביר יותר", הוא מסביר, "שריח האשכולית מתקשר לזיכרון נוסטלגי כלשהו. אפשרות נוספת היא, שריח האשכולית מעורר מינית את הגברים ומשבש את השיפוט שלהם".

ואם ריחות עושים לכם את זה, אז דעו שהירש, שעשה קריירה שלמה על דברים מריחים, מצא גם שריחות הבננה, התפוח הירוק והנענע, יכולים לעזור להוריד במשקל. בהצלחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully