וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צא בחוץ - הסיפורים מהפריפריה של העולם

רחביה ברמן

26.5.2005 / 17:28

המלחמות חזרו להרוג הכי הרבה, מסעדה שנרמסה ע"י פילים בקוריאה עושה קופה ודובי שנפסל מהשתתפות בתערוכה בשוויץ כי הוא סוטה

המלחמה החליפה את אסונות הטבע והאקלים כסיבה המובילה לרעב בעולם. כך הודיע השבוע ארגון המזון והחקלאות של האו"ם (FAO). יותר מ-35% ממצוקות המזון העולמיות בין 1992-2003 אירעו בשל סכסוכים, לעומת 15% בין 1986-1991. אפריקה היא הנפגעת העיקרית, ובה נמצאות 23 מ-36 המדינות המוגדרות על ידי ה-FAO כסובלות ממחסור חמור במזון.

אחרי המלחמה מדורגות מחלת האיידס ושינויי האקלים. מחברי הדו"ח הוסיפו כי המלחמה מגבירה במקרים רבים את התפשטות האיידס, הן באמצעות מקרי אונס והן באמצעות עידוד תעשיית המין.

וורן בייטי מקטר ומשתפן לרוץ

השחקן וורן בייטי, שנחשב למועמד אפשרי למשרת מושל קליפורניה, אמר בתחילת השבוע כי אינו מעוניין להתמודד בבחירות שייערכו בשנה הבאה. בייטי, שהשמיע את ההצהרה בנאום בפני בוגרי בית הספר למדיניות ציבורית באוניברסיטת ברקלי, תקף בכל זאת את מדיניותו של המושל הנוכחי, עמיתו למקצוע ארנולד שוורצנגר. בייטי מעולם לא רץ למשרה ציבורית, אולם הוא תומך בעקביות במועמדים דמוקרטיים, וכזכור אף שיחק מתמודד לנשיאות בסרט "Bullworth".

גן הג'ובות בלונדון

גן המעוצב משטרות כסף ושטרות חוב ישנים הוא אחת האטרקציות העיקריות בתערוכת הפרחים של צ'לסי בלונדון, שנפתח השבוע. הנושא העיקרי של התערוכה, הצפויה למשוך השנה כ-150,000 מבקרים במהלך חמשת ימי קיומה, הוא מיחזור. מוקד משיכה אחר יהיה "גן האשפה האמיתי, בו נעשה שימוש בקרשים וחפצים ביתיים שבורים. עוד בתערוכה גן לציון 60 שנה תום מלחמת העולם השנייה, ובו חומה הנושאת את המלה "שלום" בשלל שפות. המארגנים מעריכים שבמהלך התערוכה יימכרו 6,500 בקבוקי שמפניה, 18 אלף כוסות ג'ין, 5,000 לובסטרים ו-110 אלף כוסות תה וקפה. השנה, כדי להקל על העומס בתערוכה, המהווה את אחד משיאי האביב באנגליה, האריכו המארגנים את התערוכה ביום אחד, והיא תינעל בשבת במקום ביום שישי.

מעוניין לטעום מספיישל הפילים?

מסעדה בסיאול שנרמסה על ידי פילים שברחו מגן החיות חזרה לפעול, עם שם חדש ותפריט חדש המיועד לנצל עד תום את ההתנגשות המסעירה עם בעלי החדק.

המסעדה, המתמחה בגריל בנוסח קוריאה ומאכלים מסורתיים אחרים, נסגרה לחודש לאחר ששלושת הפילים התפרצו דרך חלון הראווה שלה. שמה החדש הוא "מסעדה שבה היו פילים". הבעלים, קיום טאיק-הון, אמרה שהשתמשה בכספי הפיצויים כדי לשפץ את המסעדה. כעת המקום מתהדר בשלט שעליו מככבים שלושה פילים, ובתפריט מופיעה מנה המכונה "סט הפילים", ומורכבת משבע מנות צמחוניות ומרק חם. קיום, המתכוונת להמשיך לקשט את מסעדתה במוטיב הפילים, אומרת שהמנה החדשה מתבררת כלהיט אדיר.

עוד בוואלה!

רוצים להנות מאינטרנט מהיר וחבילת טלווזיה בזול? זה אפשרי!

לכתבה המלאה

אובססיה מתוקה ומוזרה

גבר יפני נידון לחמש שנות מאסר וחצי באשמת גניבת בובות המשמשות רשת של קונדיטוריות לפרסום מוצריהן. "פקו-צ'אן", בובה עגולת-עיניים בגודל של ילד בן שש, משמשת את חברת פוג'יה לקידום ממכר המאפים המתוקים שלה זה חמישה עשורים, ופרצופה המחייך מוכר לכל יפני. אולם לאחרונה היא הפכה גם ללהיט בקרב אספנים, מה שהוביל לגל של "חטיפות". טאקשי שיבויה בן ה-31 הורשע בגניבות 15 בובות כאלה, בערך כולל של כעשרת אלפים דולר. בחלק מהמקרים השתמש שיבויה בתרסיס פלפל כדי להדוף את עובדי הקונדיטוריות, מה שהוביל את התובע לדרוש עונש מאסר כבד.

דובי סאדו ישלם על זה

דובון ענק הלבוש כמלכת סאדו, עם מסיכת עור ואזיקים בידיו, נפסל מהשתתפות במצעד רחוב של דובונים בגודל אנושי בציריך. באירוע השנתי נוהגים תיירים להצטלם סמוך למגוון של דובונים כמו "דובון מורה" ו"הדובון גולש השלג", אבל מארגני האירוע החליטו שה"בארברס" – משחק מלים בגרמנית שמשמעותו "דוב סוטה" הוא נועז מדי. "הדוב הזה סוטה. נאלצנו לפסול אותו בגלל הילדים", אמר ביט סיברגר-קווין, המנהל האמנותי של הפרוייקט. באירוע כן יורשו להשתתף כ-600 דובים אחרים.

אם דוב הסאדו בכל זאת מחפש בית, ניו יורק תשמח לקלוט אותו. בעיר נערך במשך כל השבוע "יריד ארוטיקה", בו הוצגו צעצועי מין, ספרים, סרטים, קונדומי-פטנט, ויברטורים אמנותיים ותוכניות אימונים להגדלת איברי המין. באירוע השתתפו רבות מכוכבות הפורנו המובילות כיום, וקהל שהיה ברובו המכריע על טהרת המין הגברי, מבני עשרה עד גיל העמידה, הצטופף כדי לקלוט שמץ מבט מסעיר. האירוע, שנערך מול מדיסון סקוור גארדן, מסתיים בשבת.

המשחק שמטרף את הבריטים

לאחר תום הבחירות באנגליה חיפשו העיתונים בממלכה משהו למלא בו את עמודיהם ולמשוך קוראים. הפתרון לוכד את דמיון הקהל בדרך שהפוליטיקאים יכולים רק לחלום עליו. מדובר בחידון מספרים המכונה "סודוקו". המשחק מבוסס על ריבוע גדול של תשעה ריבועים על תשעה, כלומר סך כולל של 81 ריבועים. המטרה היא שכל שורה, טור וקוביה של 3X3 יכילו את הספרות 1 עד 9.

המשחק אינו דורש ידע מתמטי מתקדם, אלא רק הגיון והתמדה, ומאז שהטיימס הלונדוני השיק את המשחק הראשון בנובמבר אשתקד חיקה אותו כמעט כל עיתון בבריטניה. "החוקים פשוטים, בהשוואה לרוב חידות ההגיון, אבל מאחורי הפשטות נחה מורכבות רבה. רמת המורכבות הזו מאד ממכרת". למרות שמו היפני, המשחק נולד בשווייץ ומשם עבר לניו יורק, הגיע ליפן לפני עשרים שנה ולבריטניה בשנים האחרונות, בזכות שופט בדימוס מניו זילנד בשם וויין גולד, שהמציא תוכנת מחשב המייצרת חידות סודוקו. גולד צופה שהסודוקו יישאר חלק מתרבות החידות והשעשועונים של בריטניה, אולם מניח שרמת הטירוף הנוכחית תדעך. בינתיים, הטירוף רק מתפשט ולאחרונה הגיע לדרום אפריקה, שם הפגינו הקוראים תסמיני גמילה כשהעיתון "ביזנס ריפורט" לא פרסם יום אחד את החידה. מבול הודעות הדוא"ל שכנע את העיתון להתחייב לפרסם את החידות חמישה ימים בשבוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully