וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרץ לעבודה: לדרוש את פיטורי לבנת

26.5.2005 / 10:41

יו"ר ההסתדרות: שרת החינוך מעלה בתפקידה ושיקרה לממשלה ולכנסת. עתירה של ארגוני המורים, קוראת לבטל פיטורי המורים

הבוקר הוגשת לבית הדין הארצי לעבודה בירושלים עתירה של ארגוני המורים נגד משרד החינוך ומרכז השלטון המקומי, בדרישה לבטל את כל פיטורי המורים - 4,500 מורים עובדי מדינה וכ-1,500 מורים עובדי רשויות מקומיות ורשתות טכנולוגיות - בשל פגמים קשים בהחלטה על הפיטורים.

בעתירה, שכתבו עו"ד בני כהן ועו"ד סיגל פעיל, נטען כי עילת הפיטורים היתה קיצוץ של כ-700 מיליון שקל בתקציב משרד החינוך , ואולם כעת, כשהקיצוץ קטן באופן משמעותי, אין סיבה לפטר מורים. עוד נטען כי הפיטורים פסולים מכיוון ששרת החינוך, לימור לבנת, השתמשה בהם כטקטיקה של משא ומתן.

יו"ר ההסתדרות, ח"כ עמיר פרץ, ידרוש היום בפורום "שרינו" של מפלגת העבודה, לדרוש מראש הממשלה, אריאל שרון, לפטר את שרת החינוך, לימור לבנת, בשל התנהגותה בפרשת פיטורי המורים.

במכתב ששלח ליו"ר המפלגה, ח"כ שמעון פרס, כותב פרץ, כי "השרה לבנת מעלה בתפקידה ודיווחה דברים שאינם אמת לממשלה ולכנסת".

בדבריו מתייחס פרץ לעובדה שלבנת הסתירה במשך 10 ימים, הן מהמורים והן מוועדת החינוך של הכנסת, את הסיכום עם משרד האוצר לפיו יוחזר למשרד החינוך חלק ניכר מהכסף שקוצץ מתקציבו, דבר שיבטל את ההכרח לפטר את רוב המורים.

נתק בין הדרג המבצע לדרג המדיניות במשרד החינוך

מנכ"לית משרד החינוך, רונית תירוש, מביעה היום חרטה על כך שארגוני המורים לא יוצגו בוועדת דברת. ב"מעריב" מצוטטת תירוש כאומרת: "היו צריכים לשתף בוועדה את ארגוני המורים כגוף מייצג שבא מהשטח".

תירוש אומרת ש"היה נכון להציב בראש הוועדה אדם מבחוץ כדי להעניק לה אובייקטיביות, אבל ככל שמדירים מהוועדה את האנשים העוסקים בתחום - היא מתנתקת מהמציאות. חייבים לשתף אנשי משרד ברמה שהיא מעבר למתן עדות. הם היו צריכים להיות חברים עם יכולת השפעה". עוד אמרה תירוש בראיון כי לדעתה היה עדיף לתת את דו"ח הביניים של הוועדה למערכת החינוך, כדי שזו תמשיך משם את התהליך בעצמה. "זה נורא מגביל, כי אתה לא יכול להפעיל שיקול דעת. לא חשבתי שעם כל הניסיון המקצועי שלי אקח את הדו"ח ואעשה ככתבו וכלשונו".

במקביל מדווח "מעריב" הבוקר על "תחושה של נתק" השוררת במשרד החינוך בין הדרג המבצע לדרג המקבל את ההחלטות. בכיר במשרד התייחס לשרה ואמר "זו היתה שגיאה לא לספר למורים על הכסף ולא לצאת עם זה לתקשורת. אני לא מבין למה היא לא הוציאה את זה. אם היינו מודיעים על ההישג הזה אז משרד החינוך ולימור לבנת היו יוצאים אנושיים, לוחמים, מנצחים ועם הישג ביד".

בינתיים ממשיכים המורים בצעדי המחאה. היום הושבתו בתי הספר התיכוניים באשדוד החל מהשעה 11. ובחלק מבתי הספר התיכוניים בקרית גת, קרית מלאכי ואשקלון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully