וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין: חברת החשמל אשמה בהפסקת החשמל הגדולה

רויטרס

25.5.2005 / 19:39

הפסקת חשמל שיתקה את מוסקבה, העוברת גל חום קשה. פוטין מאשים את מנהל החברה, מיריביו הפוליטיים, בהזנחת התפעול השוטף

הבירה הרוסית, מוסקבה, הייתה נתונה היום בתוהו ובוהו בשל הפסקת חשמל גדולה. נשיא המדינה, ולדימיר פוטין, תלה את האשמה בחברת החשמל הרוסית – מונופול בבעלות המדינה, אשר בראשו עומד פוליטיקאי ליברלי, אשר אינו אהוד בקרמלין. נפילת החשמל בעיר שיתקה את המסחר בבורסה, חיבלה בתחבורה הציבורית ואיימה להפיל את הרשת הסלולרית בבירה המיוזעת, בה שורר בימים האחרונים גל חום קשה.

שר האנרגיה, ויקטור חריסטנקו, הסביר כי הסיבה לנפילה הייתה פיצוץ ושריפה באחת מתחנות הכוח של החברה. לטענתו ניתן לפסול בוודאות, כי הפיצוץ אירע כתוצאה מחבלה, ונראה כי הסיבה לתקלה היא מצבה הרעוע של תחנת הכוח המיושנת מהעידן הסובייטי.

ואולם הנשיא פוטין, אשר דחה נסיעה לאחד המחוזות המרוחקים ברוסיה בשל המשבר, הפנה את האצבע המאשימה כלפי כלפי הנהלת ה-RAU UES (מערכת האנרגיה המאוחדת), אשר בראשה עומד אנטולי צ'ובאיס, אחד הארכיטקטים של מהפיכת השוק החופשי שלאחר נפילת ברית המועצות. צ'ובאיס, אחד האנשים המוכרים ביותר ברוסיה, ניצל במרץ האחרון מניסיון התנקשות בחייו. בקרב השמרנים בקרלמין לא מתקבלות כאמור עמדותיו הליברליות של צ'ובאיס באהדה.

בראיון לטלוויזיה הרוסית אמר פוטין, כי "אפשר לחלוטין לדבר על חוסר תשומת לב מצד RAO UES לפעילותה הנוכחית של החברה. עליהם לעבוד לא רק על בעיות גלובליות ואסרטגיות של ארגון מחדש, אלא גם להפנות את תשומת לבם לפעילות העכשווית של החברה". בתגובה לקח על עצמו צ'ובאיס אחריות מלאה למשבר.

המשטרה הרוסית פתחה בחקירת האירוע, בחשד לרשלנות. עד לחזרתו של החשמל לעיר נסגר המסחר במניות ומסחר החוץ – לאו דווקא בשל מחסור בחשמל בבורסות, אלא בעיקר בשל היות הלקוחות מנותקים מהמצרך היקר. 20,000 נוסעים נאלצו לשהות שעה ארוכה בתחנות המטרו מתחת לאדמה, וזאת בזמן שהטמפרטורה מעל האדמה עמדה על 30 מעלות צלזיוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully