וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרים בן פורת: המינויים הפוליטיים הם רעה

25.5.2005 / 13:47

מבקרת המדינה לשעבר נזכרת, כי בעת שכיהנה כמבקרת היה מורא וחשש בקרב המבוקרים "שרצו להיות בסדר"

עם בחירתו של מבקר המדינה החדש, השופט מיכה לינדנשטראוס, וביום שבו החליט היועץ המשפטי לממשלה לפעול נגד המינויים הפוליטים המשרד החקלאות, אמרה מבקרת המדינה לשעבר, השופטת מרים בן פורת: "התלבשתי על המינויים הפוליטיים כי ראיתי בהם רעה חולה. ראיתי גם פגם רציני ואף מעילה באמון הציבור, מפני שהשירות הציבורי הוא נאמן הציבור ואם הוא מעדיף את האינטרס המפלגתי על פני האינטרס הציבור, הוא גורם נזק לציבור וגם פוגע בדימוי הטוב של השלטון".

בן פורת כיהנה כמבקרת המדינה בשנים 1998-1988, ובריאיון לערוץ 99, ערוץ הכנסת, אמרה השופטת בן-פורת, כי ללא ביקורת המדינה, המצב בשירות הציבורי היה חמור הרבה יותר, משום "ששלטון משחית ושררה וכוח משחיתים ולכן צריכים את הביקורת. ללא הביקורת המצב היה גרוע מאד". היא ציינה, כי בעת שכיהנה כמבקרת היה מורא וחשש בקרב המבוקרים ש"רצו להיות בסדר".

בתשובה לשאלה האם העובדה ששלושה ראשי הממשלה האחרונים (בנימין נתניהו, אהוד ברק ואריאל שרון) זומנו לחקירה משטרתית בפרשיות שונות, איננה מעידה על ההדרדרות המוסרית של השלטון בישראל, השיבה בן-פורת כי "זה אולי מעיד על כך שאנחנו היום חושפים יותר דברים שהיו. אני לא אשתומם אם הדברים שמייחסים להם הולכים זמן רב לאחור ואינם מתחילים היום".

מבקרת המדינה לשעבר קראה לכלי התקשורת להיות שותפים למבקר המדינה בביקורת הציבורית על הממשלה והרשויות המקומיות. "לדעתי התקשורת יכולה להיות שותף מאד חשוב למבקר המדינה ע"י ניהול מעקב אחר תיקון הליקויים וביצוע התחקירים. זה יכול לעזור מאד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully