וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלייר ינסה להציל תוכנית הסיוע לאפריקה

גרדיאן

24.5.2005 / 20:30

לקראת ועידת הג'י-8, הבינו בלונדון שהתמיכה הבינלאומית בתוכנית הסיוע השאפתנית של ראש הממשלה קטנה

ראש ממשלת בריטניה, טוני בלייר, שוקל לטוס לוושינגטון על מנת לנסות ולהציל את תוכניתו השאפתנית בנושאי אפריקה ושינויי האקלים הגלובלי. כך מדווח היום העיתון הבריטי "גרדיאן". בלייר ונשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, לא נפגשו מאז השנה שעברה, אך מקורביו של בלייר אומרים כי תוכנית ממשלתו ניצבת בפני התנגדות גדולה. תוכנית הסיוע לאפריקה עתידה לעלות בדיוני מדינות הג'י-8, שייערכו ביולי בגלניגלס שבסקוטלנד.

מדאונינג 10 נמסר, כי טרם הוחלט סופית אם בלייר ינסה לקדם את התוכנית באמצעות שורה של ביקורים אישיים – שיכללו גם מספר בירות אירופאיות – או שינסה לשכנע את עמיתיו באמצעות ועידת וידאו. בלייר הבטיח לטפל בנושאי פנים בבריטניה עם היבחרו מחדש, אך למעשה, לא יוכל להתפנות לכך, לאור כניסת בריטניה לכהונת נשיאת הג'י-8, ולאחר מכן גם לנשיאות האיחוד האירופי.

בלייר מקווה להשיג את תמיכת הג'י-8 בכוונותיו להכפיל את הסיוע לאפריקה, להקל על חובות מדינות אפריקה ולפתוח את השווקים במדינות המתפתחות ביבשת. נלסון מנדלה, נשיא דרום-אפריקה לשעבר, ביקר השבוע בוושינגטון כדי לקדם את חבילת ההטבות הבריטית.

עם זאת, מספר ממשלות החברות בג'י-8, לרבות ארה"ב, הודיעו כי לא יוכלו לעמוד במחויבות ארוכת הטווח להכפיל את הסיוע לאפריקה, מכיוון שהליכי התקצוב שלהן לא יוכלו לאפשר זאת. ארה"ב וגרמניה מטילות ספק גם באשר ליתרונות ההקלה בחובות מדינות אפריקה. לעומתן, קבוצת עסקים בריטית – "פעולה עסקית למען אפריקה" – מנסה לקבץ תאגידים ולייצר תוכנית פעולה עוד לפני פתיחת ועידת הג'י-8, על מנת להשפיע על הממשלות המשתתפות.

שרי החוץ של האיחוד האירופי צפויים לדון בתחילת יוני בהצעה להטיל מס על טיסות כדי לממן את הסיוע, רעיון שהועלה על ידי ממשלת צרפת ונתמך על ידי גרמניה. המס ישולם בהתנדבות על ידי נוסעים, וייושם, אם בכלל, במספר מדינות בלבד. המס עשוי לממן את הגוף שהוקם על ידי המדינות התורמות על מנת לרכוש חיסונים ותרופות.

פקידים בריטים ישתתפו בוועידה השנתית של הפורום הכלכלי העולמי בדרום אפריקה, שתיפתח בקייפטאון ב-1 ביולי, כחלק מתמיכתם בקידום הסיוע ליבשת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully