וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרקליטת המדינה: יתכן שלא נקבל את המלצות המשטרה במלואן בתיק ויצמן

8.4.2000 / 0:48

המשטרה המליצה לסגור את התיק. למרות הקריאות לויצמן להתפטר הודיע הנשיא: אני נשאר

פרקליטת המדינה, עדנה ארבל, אמרה היום כי יתכן שהפרקליטות לא תאמץ את המלצות המשטרה במלואן בפרשת ויצמן. המשטרה המליצה לסגור את התיק למרות שהחקירה גילתה ראיות לכאורה לעבירות מירמה והפרת אמונים מצד ויצמן.
"בסופו של דבר ההחלטה היא של התביעה ושל היועץ המשפטי לממשלה ויכול להיות שיהיו שינויים", אמרה ארבל.

ובנתיים, גוברות הקריאות לעבר הנשיא לקבל החלטה אישית לפרוש מתפקידו. למרות זאת הודיע ויצמן כי הוא אינו מתכוון לפרוש וכי הוא מרוצה מהמסקנות.
עו"ד אליעד שרגא מהתנועה לאיכות השלטון קרא היום לנשיא להסיק מסקנות אישיות. "אם הנשיא הוא ג'נטלמן הוא צריך לקחת את עצמו וללכת הביתה", אמר שרגא.

דו"ח המשטרה הוגש אתמול על ידי ראש היחידה לחקירות הונאה, תת ניצב מירי גולן, לפרקליטת המדינה. כאמור, מהדו"ח עולה כי המשטרה מצאה הוכחות לעבירות מירמה והפרת אמונים מצד הנשיא, אולם על עבירות אלו חל חוק ההתיישנות.
המשטרה פסלה בדו"ח את טענת ההסתמכות של הנשיא, ולפיה הסתמך על ייעוצו של עורך דינו, חנינא ברנדס.

באשר לעבירות האחרות בהן היה חשוד הנשיא, ובהן לקיחת שוחד מאיש העסקים אדוארד סרוסי ומידידו רמי אונגר, המליצה המשטרה לסגור את התיק מחוסר הוכחות.
מהדו"ח עולה עוד כי קשריו של וייצמן עם סרוסי לא היו חבריים בלבד: "חומר הראיות מעלה כי ראשיתו של הקשר עם סרוסי נבע מסיבות עסקיות כאשר סרוסי מזהה את הפוטנציאל הטמון בדמותו של ויצמן, אולם עם הזמן אכן התפתחו קשרים אישיים בין השניים".

אחד מעורכי דינו של הנשיא, יהודה וינשטיין, אמר בתגובה כי לדעתו החוקרים שגו בקביעתם כי הנשיא עבר עבירות מרמה והפרת אמונים. וינשטיין קרא ליועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובנשטיין, לא לפרסם דו"ח ציבורי שנוגע להיבטים המוסריים של הפרשה מאחר וזהו אינו תפקידו. ויינשטן ביקש היום להיפגש עם רובינשטיין בנושא.

בכנסת רואים בחומרה ממצאי הדו"ח

חברי כנסת מכל סיעות הבית העריכו כי למרות שאין המלצה להגשת כתב אישום מדובר בדו"ח חמור.
יושב ראש הקואליציה, ח"כ אופיר פינס, אמר כי ממצאי החקירה חמורים בהיבטים הציבוריים והנשיא יאלץ לשקול מחדש את המשך כהונתו: "יקשה על הנשיא ויצמן שאמור לשמש דוגמה, להמשיך ולתפקד בבית הנשיא כברווז צולע".
השר לביטחון פנים, שלמה בן עמי, אמר: "אני משוכנע שהאזרח מספר אחת בישראל ידע לקבל את ההחלטות הנכונות, ובזמן הנכון. יש לי אמון מלא בשיקול דעתו".
יושב ראש סיעת הליכוד, ח"כ רובי ריבלין, אמר כי נטל השיכנוע כעת הוא על וייצמן שיעמוד למשפט הציבור.
חבר הכנסת, ישראל כץ, איים לחדש את היוזמה להדחת הנשיא בהליך מיוחד בכנסת.

ברק ופרס דנו בעניין מחליף לויצמן

ראש הממשלה, אהוד ברק, נפגש אתמול עם השר לפיתוח אזורי, שמעון פרס. השניים דנו באפשרות שהנשיא ויצמן יפרוש מתפקידו ויהיה צריך להחליפו.
עיתון "מעריב" חושף היום כי בפגישה הנדירה, שארעה בארבע עיניים והתנהלה בשעה שפורסמו המלצות המשטרה בעניין הנשיא דנו השניים בחלופות האפשריות להחליף את הנשיא, וזאת לאחר שלמקורביו של פרס נודע כי ברק מעוניין למנות את דוד לוי לתפקיד נשיא המדינה, כאשר יפרוש ויצמן מהתפקיד.
השניים נפגשו, לראשונה מאז נכנס ברק לתפקידו כראש הממשלה, עקב צורך דחוף לתיאום עמדות בין השניים.
מקורביו של פרס ציינו כי השר לפיתוח אזורי יזכה בקלות מול כל מתמודד נגדו על הנשיאות, גם אם זה יזכה בתמיכתו של ברק.
כלפי חוץ ממשיכים הצדדים להכחיש מעורבות בנושא הנשיאות ומאחלים לויצמן המשך כהונה נעים.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully