וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרה לשעבר בעיראק מואשמת בשחיתות

רויטרס

24.5.2005 / 17:22

ליילה עבד אל-לטיף, שרת העבודה בממשלת איאד עלאווי, תופיע מחר בבית משפט באשמת שימוש לרעה בכספי ציבור. לדבריה: "ידיי נקיות"

שרה לשעבר בממשלת עיראק תופיע מחר בבית משפט, בתיק השחיתות הראשון שהובא לדין במדינה מאז נפילת סדאם חוסיין.

ליילה עבד אל-לטיף, שרת העבודה בממשלת המעבר של איאד עלאווי, תופיע בשימוע מקדמי כדי לענות על אישומים של שימוש לרעה בכספי ציבור. היא מכחישה את כל הטענות נגדה.

תיק זה הוא אחד מחמישה שנחשפו עד כה במהלך חקירות הרשויות העיראקיות למלחמה בשחיתות, המנסות להתמודד עם מה שעמותות פיקוח בינלאומיות הגדירו כ"שחיתות משתוללת" בעיראק שלאחר הפלישה האמריקאית. בנוסף לתיק של לטיף ישמעו מחר בבית המשפט אישומי שחיתות גם בנוגע למשרד התחבורה.

לטיף אמרה שתופיע לדיון. "אלך לבית המשפט משום שאינני חוששת מדבר. ידיי נקיות ואני מתכוונת להגן על עצמי". עוד אמרה לטיף כי "אני מודה שיש לנו מקרים של שחיתות קשה במשרדי הממשלה, אבל אני לא מבינה מדוע הם רודפים אותי. הם רק רוצים להסיט את תשומת הלב מהידרדרות המצב הביטחוני ומחוסר היציבות הגובר".

לטיף טענה שהשרים בממשלת המעבר של עלאווי, שכיהנה מיוני 2004 עד אפריל 2005, לא יכלו לשנות את השיטה המושחתת מלכתחילה שירשו ממשטר סדאם. "לא יכולנו לעשות דבר. לא יכולנו לחולל שינוי או להילחם בשחיתות. יש תוהו ובוהו מוחלט במדינה הזו. איננו יכולים לשרת את העם אם אנו חוששים לחיינו", אמרה.

ממשלת ארה"ב ותורמים בינלאומיים הזרימו מיליארדי דולרים לעיראק מאז נפילת סדאם באפריל 2003, אולם התקפות המורדים והיעדר אכיפת חוק הקשו על מעקב אחר הכספים. גם הרשויות האמריקאיות, המפקחות על מיזמי השיקום בעיראק, מואשמות בניהול כושל ובשחיתות.

החקירה נגד לטיף נולדה כתוצאה מעבודת הוועדה ליושרה ציבורית, ארגון עצמאי למלחמה בשחיתות שהוקם על ידי פול ברמר, לשעבר מושל עיראק מטעם ארה"ב.

מאז הוקמה בינואר 2004, פתחה הוועדה מאות תיקים של חשדות שחיתות על בסיס עבודת פקחים ממשלתיים, כמו גם הלשנות בעילום שם. עד כה הועברו רק חמישה תיקים לבית הדין הפלילי המרכזי של עיראק, שבסמכותו להחליט אם נדרשת פעולה נוספת בעניינם. טרנספרנסי אינטרשיונל, ארגון בינלאומי למלחמה בשחיתות ולקידום השקיפות השלטונית, הזהיר מוקדם יותר השנה בדו"ח כי ישנה סכנה שעיראק צהפוך "לשערוריית השחיתות הגדולה בהיסטוריה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully