וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תאילנד מודאגת מהשפעת ההתנתקות על אזרחיה

24.5.2005 / 14:05

תאילנדים רבים מועסקים בגוש קטיף, ובשגרירות ארצם חוששים שהם יילכדו בתווך וייפגעו בזמן יישום ההתנתקות. במנהלת ההגירה מכינים פתרונות

שגריר תאילנד בישראל ובכירים אחרים מהשגרירות, נועדו היום עם ראש מנהלת ההגירה, תנ"צ עאטף דגש. בפגישה הביע השגריר את דאגתו מפני פגיעה באזרחי ארצו, המועסקים בגוש קטיף. השגריר הביע דאגה הן מפגיעה בזכויותיהם של הפועלים התאילנדים והן מפני פגיעה פיזית בהם, אם יילכדו בעימותים שצפויים לפרוץ בין כוחות הביטחון למתנגדי ההתנתקות.

במינהלת ההגירה אומרים כי תנ"צ דגש גילה הבנה ורגישות לדאגותיו של השגריר והבטיח, כי אנשיו יעשו כל שביכולתם כדי לדאוג שהפועלים התאילנדים ייצאו מהגוש ללא פגע, וכי ייעשה כל מאמץ למנוע פגיעה בזכויות העובדים - לרבות אלה מהם הנמצאים בישראל שלא כחוק.

תנ"צ דגש סקר את עיקרי התוכנית שהוכנה כבר במנהלת ההגירה לטיפול בעובדים הזרים בגוש קטיף. העובדים הנמצאים בארץ בצורה חוקית, שייוותרו ללא מעסיקים בעקבות ההתנתקות, ישוכנו באכסניה על חשבון מנהלת ההגירה עד שיימצא להם פתרון תעסוקתי. עובדים השוהים בגוש שלא כחוק יוחזרו למולדתם.

בפגישה סוכם עוד, כי מי מאזרחי תאילנד שיימצא בגוש קטיף אחרי ה-15 באוגוסט השנה, גם אם הוא שוהה בישראל כחוק ומחזיק באשרת עבודה, יוחזר לארצו. בפגישה נקבע, כי בסמוך לגוש קטיף תוקם מפקדה של מנהלת ההגירה, בה ישהו נציגי השגרירות לצורך סיוע לאזרחיהם בתרגום ובזיהוי למי שדרכונו לא יהיה ברשותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully