וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברזיל: המשטרה הרסה את הכפר הלא נכון

רויטרס

23.5.2005 / 11:59

תושבי הכפר וילה בגדד בארץ הסמבה, נדהמו לגלות שדחפורים מלווים בשוטרים הורסים את הבתים שלהם, במקום את אלה של ההתנחלות הלא-חוקית השכנה

בבגדד שבעיראק אנשים אולי רגילים שהבתים שלהם נהרסים. אבל תושבי הכפר בגדד שבברזיל הופתעו וזעמו לגלות שהמשטרה הרסה 100 מבתיהם – ככל הנראה עקב טעות קלה בניווט.

הכפריים הנזעמים עלו בשבוע שעבר לסאן לואיס, בירת מחוז מראניאו, וטענו שהמשטרה השמידה את הכפר הקטן שלהם, וילה בגדד, במקום התנחלות בלתי חוקית במרחק חמישה קילומטרים מהם.

שופט הורה להרוס מבנים לא חוקיים בכפר פורמיגוורו, וכ-70 שוטרים הגיעו ללוות את הדחפורים שביצעו את ההוראה. "הכפריים הציגו תוכנית מתאר של האזור, ולפיה ההריסה אכן התבצעה במקום הלא נכון", אמר פדרו ברטו, התובע המחוזי של מראניאו. ריימונדו בראנקו, ראש מנהל המקרקעין של המחוז אמר שגם תושבי וילה בגדד הם ברובם מתנחלים לא חוקיים במקור, אולם רבים מהם קיבלו מסמכי בעלות על אדמותיהם לפני חמש שנים.

"אם אכן יוכח שבתיהם נהרסו בטעות, נספק להם את כל הסיוע המשפטי. הם יכולים לתבוע את המשטרה או את המדינה", אמר בראנקו. תושבי הכפר התלוננו על אלימות משטרתית במהלך מבצע ההריסה. המשטרה מכחישה את הטענות ואומרת שאנשיה הלכו למקום שהורו להם פקידי בית המשפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully