וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתה מדבר על שלום?

אריאל הורוביץ

23.5.2005 / 10:38

אריאל הורוביץ מציע למוקי להתחבר למסרים שהוא עצמו מטיף להם בשיריו: שלום, אהבה וצדק - גם כשמדובר במתנחלים המיועדים לפינוי

לפעמים תוכנית ההתנתקות נראית כמו דבר טבעי ובסיסי. על אף תמיכתי בתוכנית, לא פעם מטרידות אותי מחשבות אודות תושבי גוש קטיף היקרים, שבתוכם גם בני משפחתי. אין לי ספק שהתוכנית נחוצה מסיבות שונות, אך בכל זאת – תושבי הגוש ספגו חמשת אלפים פצמ"רים ולא נשברו. התומכים בתוכנית חוטאים לפעמים, לא תמיד באשמתם, בחוסר רגישות לתושבים. בין כל המספרים, התאריכים וההפגנות – שוכחים שאנשים טובים ויקרים ייאלצו בסופו של דבר להיפרד מביתם ומחלומם.

בכזה חטא חטא הזמר מוקי - אותו זמר ששר "כולם מדברים על שלום\ אף אחד לא מדבר על צדק", שבראיון שהעניק לעיתון הסטודנטים "תזה" אמר על המתנחלים: "החארות האלו, זו קבוצה של קיצוניים שמאיימים במלחמת אחים ובאלימות. מי אתם בכלל, פושטקים פורעי חוק? אני מציע יומיים של עוצר צבאי על כל המדינה. שיגיעו משאיות לשטחים, יעמיסו את המתנחלים ויסגרו עניין. צריך לשבור להם את העצמות, להעמיס אותם במשאיות, לזרוק אותם באיזה פינה ולסתום להם את הפה".

מובן מאליו כי מוקי תומך בתוכנית ההתנתקות, אך תחושת ה"אנטי" שלו עוברת גבולות. אנשי גוש קטיף הם אנשים אידאליסטים שעוברת עליהם תקופה קשה, וחיים תחת הפגזות יומם ולילה. ממרום מושבו בתל אביב, יורק מוקי בלי חמלה על מגזר שלם של אנשים, שלמרות חילוקי הדעות שלי איתם, אני מזדהה עם כאבם וסבלם. המלצותיו של מוקי להעמיס את המתנחלים על משאיות מזכירות תקופות אפילות בעברינו הלא רחוק.

בתהליך ההתנתקות הכואב הזה אין למוקי ולשאר החושבים כמוהו זכות לנהוג באלימות מילולית שכזו כלפי אנשים שעומדים להיעקר מבתיהם. כל אחד ואחד בישראל, בין אם הוא תומך בהתנתקות או מתנגד לה, צריך לזכור כי עלינו לדון את התושבים בגוש קטיף לכף זכות.

איני יכול לדמיין לעצמי שמוקי מסוגל להסתכל על ילד שעומדים לפנות אותו מהבית שלו, ובמקום לעודד אותו, להזדהות עם כאבו – הוא יורק עליו ומזמין משאית כדי להעלות את הילד ומשפחתו עליה. איני יכול לדמיין לעצמי שמוקי מסוגל להיפגש עם משפחה מגוש קטיף שאיבדה את יקיריה בפיגועים, וכעת עומדים לפנות אותם, ובמקום להצטער עמם ולזרוע בהם תקווה, הוא מתחיל לשבור להם את כל העצמות, מה גם שזה לא מסתדר כל כך עם שיריו שנושאים מסרי אהבה ושלום. בימים שכאלה על כל עם ישראל, אחים ולא אחים, לחבק את תושבי גוש קטיף ולומר להם: למרות כל מה שאנחנו חושבים, בין אם אנחנו תומכים בפינוי או מתנגדים לו – אנחנו איתכם.

* אריאל הורוביץ הוא תלמיד הישיבה התיכונית "חורב" בירושלים וחניך בתנועת "בני עקיבא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully