וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיראק: נרצח יועץ בכיר במשרד ראש הממשלה

רויטרס

23.5.2005 / 10:11

היועץ ונהגו נורו למוות בעת שנסעו במכוניתם בבירה, בגדד. בכיר כורדי נפצע ואחיו נהרג בהתפוצצות משאית ממולכדת סמוך לכירכוכ

יועץ בכיר במשרד ראש ממשלת עיראק ונהגו, נורו למוות בעת שנסעו במכוניתם ברובע מנצור בבגדד. כך מסר גורם רשמי במשרד הפנים. השניים הם הקורבנות האחרונים בסדרה של התנקשויות בפקידי ממשל מצד המורדים, שהחריפו את מאבקם מאז השבעת הממשלה החדשה בחודש שעבר.

בתוך כך, בכיר כורדי נפצע ואחיו נהרג בהתפוצצות משאית ממולכדת הבוקר ליד משרד ראש העיר תוז חורמאטו מדרום לכירכוכ שבצפון עיראק. לפחות חמישה בני אדם נהרגו בפיגוע ההתאבדות ו-18 נפצעו. משטרת עיראק מסרה כי אחד הפצועים הוא מוחמד מחמוד ג'יגארטי, בכיר באחת המפלגות הכורדיות הגדולות בעיראק, האיחוד הפטריוטי של כורדיסטן. ג'יגארטי ואחיו נסעו במכונית שנכנסה למתחם העירייה כאשר התפוצצה המשאית. אחיו של ג'יגארטי נהרג. תוז חורמאטו היא עיר בעלת אוכלוסיה מעורבת ובה קהילות כורדיות וטורקיות גדולות.

אתמול שוחרו בעיראק שלושה עיתונאים רומנים שנחטפו לפני כחודשיים. החוטפים איימו להוציא את העיתונאים להורג אם רומניה לא תחזיר לארצה את 800 החיילים ששלחה לעיראק. "זו היתה פעולה של השירותים החשאיים הרומנים ב-100%. הם התמודדו עם המצב בצורה נהדרת", אמר נשיא רומניה, טראיאן באסקו. העיתונאים צפויים להגיע היום לרומניה במטוס צבאי. בשנתיים האחרונות נחטפו בעיראק 150 אזרחים זרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully