וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתנגדי ההתנתקות הפריעו לנאום שרון בניו-יורק

23.5.2005 / 1:37

המפגינים חשפו חולצות כתומות שלבשו תחת בגדיהם, וקראו קריאות גנאי לעבר רה"מ. איפא"ק החליטה ברוב גדול לתמוך בהתנתקות

כמה ממתנגדי תוכנית ההתנתקות התפרצו אמש לעבר ראש הממשלה, אריאל שרון, בעת שנאם באולם בניו-יורק. בגלי צה"ל דווח, כי המפגינים הורידו את חולצותיהם, וחשפו חולצות כתומות שלבשו תחת בגדיהם. הם קראו לעבר שרון קריאות גנאי, וביטויים כמו: "לא עוקרים יהודים מבתיהם". אנשי הביטחון סילקו אותם מהאולם.

לאחר התקרית סיים שרון את נאומו כמתוכנן. בקול ישראל דווח, כי במהלך נאומו אמר ראש הממשלה, כי ההחלטה על ההתנתקות היתה קשה מאד, אך ישראל תצא אחריה מחוזקת ומאוחדת. הוא ציין, כי ישראל לא תתיר לעולם לפליטים פלסטינים לשוב לתחומה. הוא הוסיף כי רק שינוי עמוק בתפיסת החינוך של מדינות ערב והכרה מלאה בישראל יובילו לשלום אמיתי בין העמים.

כל מנהיגי הקהילה היהודית שנאמו בכינוס הביעו תמיכה בראש הממשלה ובתוכנית ההתנתקות. במקביל לכינוס נערכה מחוץ לאולם הפגנה של אנשי חב"ד וגורמים חרדים אחרים, במחאה על תוכנית ההתנתקות.

במהלך טיסתו לארה"ב אמר שרון, כי ההתנתקות תתבצע בדיוק במועד שנקבע, וכי אין שום יסוד לדברים שפורסמו מבכירים בפיקוד דרום, לפיהם נשקלת דחיית הפינוי בשנה. ביקורו של שרון מוקדש למפגשים עם הקהילה היהודית האמריקאית.

בוושינגטון נפתחה אמש וועידת השדולה למען ישראל (איפא"ק). הוועידה החליטה ברוב גדול לתמוך בתוכנית ההתנתקות. ביום שלישי ינאם ראש הממשלה בפני הוועידה, לראשונה זה שלוש שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully