וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תור ארוך בהרשמה לקורס "מבוא לפורנו"

22.5.2005 / 12:22

בחוג לתקשורת באיווה יועבר קורס תולדות הפורנוגרפיה ומקומה בחברה. המרצה רוטט מהתרגשות, אבל סרטים כחולים לא יוקרנו

סטודנטים רבים באוניברסיטת איווה נרשמים לשיעור המוגדר על ידיהם כ"חוויה חינוכית מעוררת". בחוג ללימודי התקשורת באוניברסיטה נפתח קורס "מבוא ללימודי פורנו", שיתמקד בתפקיד הפורנוגרפיה בתרבות הפופ. בקורס יילמדו נושאים כמו ההיסטוריה של התועבה, הניסיונות להתיר פורנוגרפיה בחוק, השיח הפמיניסטי סביב פורנו וניצחון הפורנו בתקשורת ובתרבות בארה"ב.

ג'יי קלארקסון, שמעביר את הקורס, הדגיש כי הקורס עוסק יותר במחקר מאשר בפורנו ממש, ולכן לא יוקרנו בו סרטים כחולים. "לא נצפה בחומרים כאלה בכיתה, והסטודנטים לא יידרשו לרכוש חומרים פורנוגרפיים", אמר קלארקסון, "הקורס יהיה קשה ויכלול חומר קריאה רב וצורות השקפה שונות על פורנוגרפיה".

קלארקסון הציע בעצמו את הקורס לפקולטה. שלא במפתיע, מכסת התלמידים התמלאה מהר מאוד – ורשימת הממתינים הולכת וגדלה. "הרבה סטודנטים הביעו עניין בקורס, למרות שלא נצפה בסרטים כחולים במסגרתו", אמר המרצה הצעיר בגאווה.

"קשה להצדיק את ההתעלמות האקדמית מתעשיית תקשורת שעושה יותר כסף מתעשיית הספורט בטלוויזיה ושיש לה השפעה כה גדולה על החברה", אמר קלארקסון. על פי ההערכה המקובלת, מגלגל ענף הפורנו 57 מיליארד דולר בשנה – 12 מיליארד מתוכם בארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully