וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש מחיר למנצ'יס

10.6.2001 / 18:09

ממחקר חדש עולה כי מעשני מריחואנה צורכים עד 40 אחוזים יותר קלוריות, בעיקר באמצעות אלכוהול וחטיפים מלוחים; למרות הג'אנק, רמות המינרלים והוויטמינים נשארות נורמליות

מעשני מריחואנה צורכים עד 40 אחוזים יותר קלוריות מכאלה שלא מעשנים, בעיקר באמצעות אלכוהול, חטיפים מלוחים וגבינה, כך עולה ממחקר חדש. במסגרת המחקר, שנערך במשך שש שנים בארה"ב, נבדקו ההרגלים התזונתיים של 11 אלף משתמשי מריחואנה וכאלה שלא משתמשים, בגילאים 20-59.

"אנחנו יודעים מעט מאוד על ההשפעות ארוכות הטווח של מריחואנה על הגוף האנושי ותופעות בריאותיות אחרות הקשורות לכך", אמרה החוקרת הראשית, אלן סמית'. מריחואנה היא הסם הנפוץ ביותר בארה"ב: כשליש מכל האמריקאים מעל גיל 12 אמרו שעישנו את הסם בשלב כלשהו של חייהם, ושמונה אחוזים משתמשים כרגע בסם.

המחקר מצא שמשתמשי המריחואנה צורכים קלוריות בשיעור של 24 עד 40 אחוזים יותר מכאלה שלא משתמשים. המשתמשים צרכו יותר בירה, ליקר, סודה, בשר חזיר, גבינה וחטיפים מלוחים ופחות פירות ומשקאות דיאטטיים. 70 אחוזים מהמכורים לסם גם מעשנים טבק.

למרות כל הג'אנק, רמות המינרלים והוויטמינים בגופם של המעשנים נשמרו ברמה נורמלית. לתופעת ה"מאנצ'יס", האכילה המרובה המיוחסת למשתמשים במריחואנה, יכולות להיות השפעות מרחיקות לכת על בריאות המשתמשים, לפי המחקר. "גירוי של תיאבון הוא טוב - אם הוא מעורר את הסוג הנכון של תיאבון", אמרה סמית'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully