וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירוויזיון: יוון נצחה, שירי מקום 4

22.5.2005 / 1:17

שירי מימון, נציגת ישראל עם "השקט שנשאר", הגיעה למקום ה-4. השיר הזוכה הוא "מספר אחד שלי", בביצוע הלנה

יוון זכתה הלילה במקום הראשון, עם 230 נקודות, בתחרות האירוויזיון 2005 שהתקיימה בקייב, אוקראינה. שירי מימון, נציגת ישראל בתחרות, הגיעה למקום ה-4. השיר שייצג את יוון, "מספר אחד שלי" בביצועה של הזמרת הלנה פאפריזו, הוא שיר פופ אגרסיבי שניצח בפער גדול את מתחריו - למקום השני הגיעה מלטה עם 192 נקודות. סוכנויות ההימורים ידעו לנבא את זכייתו של "מספר אחד שלי", והוא נחשב לבעל הסיכוי הגדול ביותר להעפיל למקום הראשון. כמיטב המסורת, יוון תארח את תחרות האירוויזיון 2006.

מימון, ששרה את השיר "השקט שנשאר", עלתה עם אותה השמלה שלבשה בתחרות חצי-הגמר, ונתנה הופעה טובה ועוצמתית – על אף השמועות המוקדמות כי חלתה. ישראל קיבלה 154 נקודות, מתוכן "דוז פואה" אחד ממונקו.

תחרות הגמר עלתה בכמה רמות על חצי הגמר שהתקיים ביום חמישי – הן מבחינת השירים, והן מבחינת הכוריאוגרפיות המושקעות. "השקט שנשאר" היה בין הבלדות היחידות בגמר האירוויזיון, שהתאפיין בשירי דאנס עם מוטיבים פולקלוריסטיים – לא תמיד בהתאם למדינה המיוצגת; כך קרה שההרכב הקפריסאי סלסל, ושלוש הבנות שייצגו את ספרד עטו תלבושות של רקדניות בטן.

אורטל, ישראלית לשעבר שהתברגה כנציגת צרפת לאירוויזיון, הופיעה אחרונה – ונתנה הופעה חיוורת יחסית, עם שיר פופי בנאלי למדי. תורכיה הייתה נאמנה למורשתה, והעלתה שיר אתני-חם. השירים הבולטים היו אלו של אנגליה (בביצועה של ג'אווין) ושל שבדיה (בביצועו של מרטין סטנמרק). גרמניה שאבה השראה מהעבר הגותי, והסתייעה בזמרת עם מראה מטאלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully