וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גירעון המים במזה"ת - 30 מיליארד קו"ב

21.5.2005 / 23:46

מומחים בוועידה הכלכלית בירדן הזהירו כי הדבר עלול להוביל למתחים פוליטיים, והמליצו להאיץ את התפלת מי הים

הסכסוך בסוגיית השטחים, הוא לא הסיבה היחידה למתיחות בין מדינות המזרח התיכון. מומחים בוועידה הכלכלית בירדן מזהירים, כי משבר המים הרציני הפוקד את האזור, עלול להוביל למתחים פוליטיים ולעיכוב השגשוג.

"אספקת המים פשוט לא מספיקה לנו...זה נושא מפחיד ביותר", אמר בוועידה שר המים וההשקיה הירדני לשעבר, חזאם נאסר. לדבריו, במצב גידול האוכלוסייה הנוכחי בעולם הערבי, התמונה המצטיירת הולכת והופכת לשחורה יותר.

"בשנת 1950 האוכלוסייה הערבית מנתה 75 מיליון בני אדם. בשנת 2000 היא מנתה 300 מיליון ועל פי ההערכות היא צפויה לגדול ל-600 מיליון בשנת 2025", אמר נאסר והוסיף, כי הגירעון במים באזור עמד בשנה שעברה על 30 מיליארד קו"ב, והוא אמור לגדול ל-175 מיליארד קו"ב ב-2,025. "מרבית המדינות באזור ניצלו עד תום את מקורות המים שעמדו לרשותן", הסביר נאסר ואמר, כי התקווה היחידה שנותרה היא התפלת מי ים. לדבריו, עם אפשרויות טכנולוגיות מתקדמות, מחירי ההתפלה צנחו ל-53 סנט לקו"ב משני דולרים לפני כשנתיים.

נאסר ברך על פרוייקט שגובש באחרונה, לפיו יחובר הים האדום עם ים המלח בתעלה. לדבריו, "זהו פתרון מצוין ליציבות", משום שהדבר יכול להבטיח אספקת מים לירדן, ישראל והשטחים הפלסטינים.

נשיא אוניברסיטת בן גוריון, אבישי ברוורמן אמר, כי כרגע הגירעון בישראל, ירדן והרשות הפלסטינית, עומד על 3.5 מיליארד קו"ב מים בשנה. "יש לכם שתי אופציות. או לייבא מים או להתפיל, ואני אומר שתתפילו", אמר. לדבריו, "ההשקעה הנדרשת על מנת להתפיל מים למשך 40 שנה שווה להוצאות על הגנה בשנה".

בסוכנות הידיעות הצרפתית דווח, כי מומחים בוועידה הזהירו מכך שגובהו של ים המלח צנח מ-329 מטרים מתחת לפני המים לפני כמה שנים, ל-416 מטרים כיום, וקראו למציאת פתרונות מהירים לבעייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully