וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ אלדד מקדם מרי אזרחי באתר אינטרנט

22.5.2005 / 0:02

מציע באתר שורה של דרכים למרי אזרחי, כגון, אי תשלום מיסים והחזרת תעודות זיהוי. מדגיש, כי על המרי להיות "לא אלים"

חבר הכנסת אריה אלדד (האיחוד הלאומי) הקים אתר אינטרנט לעידוד מרי אזרחי נגד תכנית ההתנתקות, תחת השם "מרי אזרחי". האתר הוקם במסגרת חסינותו הפרלמנטרית של חבר הכנסת אלדד.

במאמר שפרסם אלדד באתר הוא מבסס את לגיטימיות מאבק מתנגדי ההתנתקות בדבריו של הוגה הדעות ז'ן ז'אק רוסו, כפי שהם מפורסמים בספרו ה"אמנה החברתית". לדבריו, "רוסו הצביע על הסכנה הטמונה בהכרעת הרוב לטובת אינטרסים פרטניים, בניגוד לטובת הכלל. הוא קבע שהחלטת הרוב בנסיבות כאלו עלולה להיות בלתי נכונה ואף בלתי צודקת. רוסו התייחס למצב שבו החלטת רוב התקבלה באורח תקין, כשהוא מבין שמנהיג תקיף יכול לכפות את דעתו על הרוב עד שהרוב יענה אמן אחריו. גם בנסיבות אלו רשאי המיעוט להתנגד להחלטה. על אחת כמה וכמה כשמדובר בשליט מושחת".

עוד הוא כותב במאמר, כי "חוקי 'ההתנתקות' הם חוקים גזעניים המכוונים נגד 8,000 יהודים, והם חוקים לא מוסריים ואנטי דמוקרטיים בעליל באשר הם פוגעים בזכויות היסוד של המגורשים. ולפיכך יש צו מוסרי עליון להפר אותם, באורח לא אלים ותוך נכונות לשלם מחיר אישי שהוא, ישיבה בכלא, למשל".

אלדד מדגיש, כי על המרי להיות "לא אלים" ומוסיף, כי "במאבק שלנו איש בל יהין להרים יד על חיל או שוטר. הכוח של המאבק האזרחי הזה הוא בהיותו סביל. המוני המפגינים, לא יפעילו כל צעד של אלימות כלפי נציגי החוק גם אם אלה האחרונים יהיו אלימים".

אלדד מציע שורה של פעילויות מרי אזרחי אפשריות, כגון: אי תשלום מסים; החזרת תעודות זיהוי; החזרת תעודות מילואים; חסימת כבישים ונתיבי תחבורה אחרים באמצעות צעדות והפגנות; סירוב לקיים או להשתתף בביצוע הפקודות והצווים הקשורים בגירוש;
סגירת נמלי ים ואוויר באמצעות שביתות המוניות; נטילה מאורגנת של ימי חופשה מהעבודה של כל מתנגדי התוכנית כדי לשבש את עבודת מנגנוני השלטון העוסקים בביצועה וריתוק כוחות משטרה וצבא לכל אזורי הארץ בהפגנות ופעולות מחאה, על מנת למנוע השתתפותם בגירוש המתיישבים.

כמו כן, מופיע באתר מספר טלפון לסיוע משפטי בהתנדבות שניתן לעצורי ההתנתקות. זאת, לצד עצות לעצור ולמפגין המתנגד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully