וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סדאם חוסיין יתבע מפרסמי תמונתו

רויטרס

20.5.2005 / 21:28

פרקליטיו של סדאם: הפרסום נועד לפגוע בתדמית השליט לשעבר, נתבע מיליון דולר. אל-ג'זירה לא שידרה התמונות: "אלה לא חדשות"

סדאם חוסיין מתכוון להגיש תביעה נגד עיתון ה"סאן",לאחר פרסום התמונה בה הוא נראה מכבס בכלאו, כשהוא בתחתונים בלבד. "הוא יתבע את העיתון ואת כל מי שסייע לפרסום התמונות", אמר עורך דינו, זיאד אל-חסאוונה. פרקליט אחר של סדאם, עמנואל לודו, אמר כי התביעה תהיה על סך של מיליון דולר, וכי ארה"ב אחראית לפרסום, מהלך מתוכנן היטב שנועד לפגוע בתדמיתו של השליט לשעבר. מהסאן נמסר שהעיתון ייאבק בכל תביעה משטרתית, וכי מחר יפורסמו תמונות נוספות בעיתון.

נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, הביע תמיכה בהקמת ועדה, שתחקור את הדלפת תמונתו של סדאם חוסיין לעיתונות. התמונה התפרסמה ב"סאן" הבריטי וב"ניו יורק טיימס" האמריקאי. בוש אמר עוד, כי אינו חושש מהגברת פעילות המורדים בעיראק עקב פירסום התמונות.

תמונתו של סדאם חוסיין בתחתונים התנוססה היום על כל עמודו הראשי של העיתון הנמכר ביותר בבריטניה. ה"סאן" ציטט מקור בצבא האמריקאי שמסר את התמונה "בתקווה להכות את כוחות ההתנגדות בעיראק". תמונות אחרות מראות את סדאם מכבס בגדים ביד וישן על מיטתו.

ואולם, בהצהרה רשמית של הצבא האמריקאי נאמר, כי התמונה עשויה להיות בת שנה, ואף יתכן שהיא מהווה הפרה של זכויותיו של סדאם כאסיר - ואולי אף של אמנת ז'נבה. "הכוחות הרב לאומיים בעיראק מאוכזבים מהאפשרות שאדם האחראי לביטחונו, רווחתו וכליאתו של סדאם יצלם תמונות כאלו ויעביר אותן לציבור", נאמר בהצהרה.

"המקרה נחקר בצורה תקיפה כדי לגלות, במידת האפשר, מי צילם את התמונות וכדי לוודא כי התקנות וההליכים הקיימים נאכפים במטרה למנוע את הישנות המקרה".

בתוך כך, דווח כי רשת הטלוויזיה הערבית "אל-ג`זירה" סירבה לשדר את תמונותיו של נשיא עיראק לשעבר, סדאם חוסיין, בתחתונים, כיוון ש"אלה לא חדשות". עורך "אל-קודס אל-ערבי", היוצא בלונדון, אמר כי התמונות דוחות. לעומתם, שידרה רשת "אל-ערבייה" את התמונות כל שעה במסגרת מבזקי החדשות.

סדאם נלכד על ידי חיילים אמריקאים בדצמבר 2003, ומלבד הופעה קצרה בבית משפט בשנה שעברה, לא פורסמו מאז תמונות של הרודן העיראקי. בשנה הבאה צפוי סדאם לעמוד למשפט באשמת רצח עם, עינויים וביצוע פשעים כנגד האנושות.

"סדאם אינו סופרמן או אלוהים, הוא רק אדם מזדקן ומושפל", ציטט ה"סאן" את המקור הצבאי. "חשוב שאזרחי עיראק יראו אותו במצב זה כדי להרוס את המיתוס האופף אותו. אולי התמונות יחסלו חלק מתשוקת הקיצוניים להמשיך בדרכו. זה נגמר חבר'ה, הימים המרושעים של מפלגת הבעת' של סדאם לעולם לא יחזרו והנה ההוכחה", אמר המקור הצבאי.

"הסאן" פירסם כי התמונות צולמו בתא בגודל 3.6 על 2.7 מטרים בו סדאם כלוא, תחת השגת חיילים מהכוחות המיוחדים ושוטרים צבאיים ומצלמות טלוויזיה במעגל סגור העוקבות אחריו במשך 24 שעות ביממה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully