וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס ואבו עלא ידונו מחר ב"יום שאחרי"

גל ברגר

20.5.2005 / 10:53

ייפגשו בשולי כנס הוועידה הכלכלית בירדן, וידונו בהיבטים האזרחיים והכלכליים של ההתנתקות, ביניהם גורל בתי המתנחלים

המשנה לראש הממשלה, שמעון פרס, ייפגש מחר עם ראש הממשלה הפלסטיני, אבו עלא, בשולי הוועידה הכלכלית הבינלאומית (פורום דאבוס) השלישית שנפתחת היום בירדן – כך נודע לוואלה! חדשות. השניים נועדו לפני כחודש בירושלים וסיכמו על תיאום כלכלי של הפינוי. הוועידה תתכנס בהיכל הקונגרסים על שם המלך חוסיין בצדו הירדני של ים המלח, בסימן "ניצול ההזדמנות" ובהשתתפות של כ-1,500 אקדמאים, פוליטיקאים, כלכלנים ועוד.

פרס צפוי לדון עם אבו עלא בסוגיות הנוגעות להיבטים האזרחיים והכלכליים של תוכנית ההתנתקות ובסוגיות "היום שאחרי" הנסיגה מעזה. "נדון בתיאום הנושאים השונים על מנת להבטיח שיום לאחר ההתנתקות יהיה טוב יותר", אמרו גורמים המקורבים לפרס. מקורות ברשות מסרו לוואלה! חדשות, כי מהצד הפלסטיני ישתתפו בפגישה גם השר לעניינים אזרחיים, מוחמד דחלאן, וראש לשכתו של אבו עלא, סלאח עיאן. "מדובר בהמשך הפגישות מהחודש וחצי האחרונים לגבי תיאום היום שאחרי ההתנתקות", אמרו הגורמים. אבו עלא מעונין לשמוע מפרס מהן תוכניות ממשלת ישראל לגבי בתי המתיישבים בגוש קטיף ובאשר לשיתוף הפעולה להרחבת ההשקעות באזור התעשייה ארז ובגוש קטיף. לפי הפלסטינים, פרס כבר הבטיח להשאיר את בתי המיישבים על כנם, ואף לפעול להגדלת מספרם. טרם נקבע מיקום הפגישה שתתקיים כפי הנראה במלון "מריוט" או "מובנביק".

פרס הגיע שלשום לפטרה כדי להשתתף בכנס חתני פרס נובל כאורח אישי של המלך עבדאללה. עם הגעתו נועד פרס עם המלך הירדני ואמר לו, כי אם ישראל והפלסטינים לא יחושו בשינוי מהותי ביום שלאחר ההתנתקות, ייצור הדבר "בעיה קשה". בדברים שנשא בפתח כינוס חתני פרס נובל, הצביע עבדאללה על "הזדמנות חסרת תקדים לידידי המזרח התיכון להשיג צדק לפלסטינים וביטחון לישראל במסגרת הקמת שתי מדינות זו לצד זו בהתאם ללגיטימיות הבינלאומית".

במקביל לפגישת פרס-אבו עלא, מדברים גורמים פלסטינים על פגישה צפויה בין ראש הממשלה, אריאל שרון, לבין יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, לאחר חזרת האחרון מביקורו בוושינגטון, המתוכנן לסוף השבוע הבא. לפי אותם גורמים, הדבר סוכם בפגישה שנערכה אתמול בין יועצו של שרון, דב וייסגלס, לראש צוות המו"מ הפלסטיני, סאיב עריקאת. מחר ייפגשו בשארם א-שייח' אבו מאזן ונשיא מצרים, חוסני מובארק, כדי לתאם עמדות לקראת הביקור בארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully