וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמצאה גופת הישראלי ה-3 מהתאונה בפפואה

20.5.2005 / 16:00

גופות 3 הישראלים שנהרגו בתאונת שייט בנהר בפפואה גיניאה החדשה, יוטסו לישראל דרך אוסטרליה. יתר חברי המשלחת חולצו

גופתו של הישראלי השלישי שנהרג בתאונת הרפטינג בפפואה גיניאה החדשה נמצאה הלילה. ההרוג הוא הד"ר ישראל ירוחם מגדרה. שני ההרוגים הנוספים - שלמה חרובי, בן 62 מחיפה ואיתמר חייקין, כבן 50, מתל אביב. לפנות בוקר חולצו בשלום מהאזור שמונת אנשי המשלחת הישראלית שלא נפגעו באסון.

קונסול ישראל באוסטרליה, שרון פולישוק, סיפר הבוקר לקול ישראל כי כמה מהישראלים שחולצו חבולים, אולם הם לא נזקקו לטיפול רפואי. לדבריו, חלק מהמטיילים מעוניינים להמשיך בטיול. גופות הנספים, סיפר פולישוק, יועברו לבירת פפואה גינאה החדשה, ומשם לישראל דרך אוסטרליה.

ההרוגים היו חלק ממשלחת שכללה 11 אזרחים ישראלים ואזרח מקומי אחד - כולם שייטים מקצועיים ומנוסים - שיצאה לשייט כדי למפות את האשדים בנהר ה"וואטוט". מחברת "נהרות" נמסר, כי מדובר במשלחת הראשונה שיצאה אל הנהר מזה 10 שנים.

מדריך הראפטינג בחברת "נהרות", שאירגנה את הטיול, סיפר לגלי צה"ל כי המטיילים יצאו לשייט ביום שני האחרון. אתמול התהפכו כל שלוש הסירות של הקבוצה בקטע סוער של הנהר. אחרי התהפכות הסירות יצאו כל המטיילים לשפת הנהר והתברר גודל האסון. על אחת הסירות, שנשטפה בזרם ואבדה, היה טלפון לווייני וציוד רב. מיד לאחר מכן יצא אחד מחברי הקבוצה למרחק של עשרות קילומטרים בתוך היער עד שהגיע למקום יישוב, משם יצר קשר באמצעות טלפון לווייני עם הארץ. "ברגע שנודע לנו על האסון הפעלנו את כל הגורמים, כולל משרד החוץ והממשל המקומי, כדי לסייע בחיפושים", אמר המדריך.

פפואה-גיניאה החדשה הינה מדינת איים הממוקמת כשעה וחצי טיסה מצפון לאוסטרליה. במדינה 5 מיליון תושבים. באזור שבו נערך השיט מתגורר שבט בשם "קוקוקוקו", שהגובה הממוצע של בניו הוא מטר וחצי. קומתם הנמוכה של בני השבט מאפשרת להם להלך בסבך הצמחיה שגדל במקום, ועל פי "נהרות", הם ידועים ביכולת הלחימה שלהם.

שלמה חרובי - איש עסקים שאהב לטייל בעולם

שלמה חרובי, אחד משני ההרוגים באסון, הוא מוותיקי חברת אלביט ההיסטורית ושימש בה בעבר כסמנכ"ל שיווק. לאחר פיצול אלביט ב-96' לשלוש חברות, הוא הצטרף לחברת ההחזקות אלביט בע"מ, שריכזה את הפעילויות של הקבוצה שאינן קשורות לתחומי הציוד הרפואי או המערכות הצבאיות.

בשנים האחרונות היה חרובי איש עסקים פרטי. מקורביו מספרים כי היה איש רעים להתרועע ואהב לטייל בעולם. הוא גדל באיזור הקריות ובשנים האחרונות התגורר בשכונת דניה בחיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully