וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני ישראלים נהרגו בשייט בפפואה

20.5.2005 / 0:07

שלמה חרובי מחיפה ואיתמר חייקן מת"א נהרגו בהתהפכות הסירות של משלחת בת 12 מטיילים בנהר המבודד. ישראלי נוסף נעדר

שני אזרחים ישראלים נהרגו אתמול וישראלי נוסף נעדר בהתהפכות סירותיהם במהלך שייט בנהר מבודד בפפואה גיניאה החדשה שבדרום מערב האוקיינוס השקט, מצפון לאוסטרליה. ההרוגים הם שלמה חרובי, בן 62 מחיפה ואיתמר חייקין, כבן 50, מתל אביב. ישראלי נוסף, תושב גדרה, עדיין נעדר.

שני ההרוגים היו חלק ממשלחת שכללה 11 אזרחים ישראלים ואזרח מקומי אחד - כולם שייטים מקצועיים ומנוסים - שיצאה לשייט כדי למפות את האשדים בנהר ה"וואטוט". מחברת "נהרות" נמסר, כי מדובר במשלחת הראשונה שיצאה אל הנהר מזה 10 שנים.

מדריך הראפטינג בחברת "נהרות", שאירגנה את הטיול, סיפר לגלי צה"ל כי המטיילים יצאו לשיט ביום שני האחרון. אתמול התהפכו כל שלוש הסירות של הקבוצה בקטע סוער של הנהר. אחרי התהפכות הסירות יצאו כל המטיילים לשפת הנהר והתברר גודל האסון. על אחת הסירות, שנשטפה בזרם ואבדה, היה טלפון לווייני וציוד רב. מיד לאחר מכן יצא אחד מחברי הקבוצה למרחק של עשרות קילומטרים בתוך היער עד שהגיע למקום יישוב, משם יצר קשר באמצעות טלפון לווייני עם הארץ.

"ברגע שנודע לנו על האסון הפעלנו את כל הגורמים, כולל משרד החוץ והממשל המקומי, כדי לסייע בחיפושים", אמר המדריך. קונסול ישראל בקנברה, שרון פולישוק, סיפר לגלי צה"ל, כי אוסטרליה מסייעת לישראל במאמצי החילוץ. סוק מקומי ייצא אל ערוץ הנחל עם אור ראשון, כדי לחלץ את גופות ההרוגים ואת המטיילים ולסייע בחיפושים אחר הנעדר.

פפואה-גיניאה החדשה הינה מדינת איים הממוקמת כשעה וחצי טיסה מצפון לאוסטרליה. במדינה 5 מיליון תושבים. באזור שבו נערך השיט מתגורר שבט בשם "קוקוקוקו", שהגובה הממוצע של בניו הוא מטר וחצי. קומתם הנמוכה של בני השבט מאפשרת להם להלך בסבך הצמחיה שגדל במקום, ועל פי "נהרות", הם ידועים ביכולת הלחימה שלהם.

שלמה חרובי - איש עסקים שאהב לטייל בעולם

שלמה חרובי, אחד משני ההרוגים באסון, הוא מוותיקי חברת אלביט ההיסטורית ושימש בה בעבר כסמנכ"ל שיווק. לאחר פיצול אלביט ב-96' לשלוש חברות, הוא הצטרף לחברת ההחזקות אלביט בע"מ, שריכזה את הפעילויות של הקבוצה שאינן קשורות לתחומי הציוד הרפואי או המערכות הצבאיות.

בשנים האחרונות היה חרובי איש עסקים פרטי. מקורביו מספרים כי היה איש רעים להתרועע ואהב לטייל בעולם. הוא גדל באיזור הקריות ובשנים האחרונות התגורר בשכונת דניה בחיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully