וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיילים בריטים מפילים את מחשב משרד ההגנה

רחביה ברמן

19.5.2005 / 13:56

בהונג קונג בונים מגדל לחמניות, חיילים בריטים מפילים את מחשב משרד ההגנה, והילדים בסין נעשים גבוהים מדי לנסיעה באוטובוס

תריסר בני אדם בהונג קונג טיפסו במעלה מגדל פלדה כשהם מכוסים בלחמניות מתוקות. הטיפוס הוא תחייתו של פולחן דתי, שנאסר לפני 26 שנה על ידי השלטונות הבריטיים דאז, בנימוק שהוא מסוכן מדי. מגדל דומה, שנבנה מבמבוק, קרס ב-1978, ומעל 100 משתתפים וצופים נפצעו בתקרית. השנה הסכימו השלטונות הסינים להחיות את המנהג, בתקווה למשוך כך תיירים. האירוע באי הדיג צ'יונג צ'או נערך לזכרם של בני האי שנספו במגיפת דבר במאה ה-19. הלחמניות המתוקות, אותן משאירים על המגדל במשך שלושה ימים כמאכל לרוחות, אמורות לרפא כל חולי. המגדל, בגובה 14 מטרים, כוסה באלפי לחמניות ול-12 המטפסים ניתנו שלוש דקות להוריד כמה שיותר לחמניות, כשאלה מראש המגדל מזכות ביותר נקודות.

שר החוץ של הטאליבן יתמודד בבחירות באפגניסטן

באפגניסטן ייערכו בספטמבר הקרוב בחירות לפרלמנט ובבחירות אלה יתחרה גם שר לשעבר במשטר הטאליבן. שר החוץ לשעבר, וואקיל אחמד מוטאווקיל, נעצר על ידי כוחות ארה"ב לאחר הפלישה למדינה ב-2001, ושוחרר כעבור שנתיים ומאז הוא מתגורר באפגניסטן. מוטאווקיל, שיחסית לחבריו בטאליבן נחשב למתון, יתמודד על מושב בעיר קנדהאר. שנשאל אם הוא מצפה לזכות בקולותיהם של תומכי הטאליבן הרבים בעיר, השיב בלאקוניות שאנשים חופשיים להצביע עבור מי שירצו. כ-2,000 איש כבר נרשמו להתמודדות על 249 מושבי הבית התחתון של הפרלמנט, המכונה הוולסי ג'ירגה. ההרשמה מסתיימת בשבוע הבא. לכו להצביע.

גם לזונות מגיע זכויות עובדים

מאות אלפי יצאניות העובדות בספרד זקוקות למישהו שיטען בשמם ויעזור להן לממש את זכויותיהן, כדי למנוע את ניצולן – כך אומר מנהיג עובדים בכיר בספרד. חוזה מריה פידאלגו, מזכ"ל "ועד העובדים" אומר, כי "זהו מגזר חזק שעודנו גדל. בארץ תרבותית, איננו יכולים לסבול מגזר נטול פיקוח שבו מאות אלפי אנשים, במיוחד נשים ומהגרים, מנוצלים", אמר בכנס בנושא זכויות לעובדי תעשיית המין שארגן איגוד העובדים שלו. על פי ההערכות, בספרד פועלות בין 300-400 אלף זונות, ומחזור פעילותן נאמד במיליארדי יורו בשנה.

סבבה בבסיס

חיילים בריטים המשרתים בעיראק הביאו לקריסת שרתי המחשב של משרד ההגנה בלונדון, לאחר שרבים מעובדי המשרד ניסו להוריד וידאו היתולי שהכינו החיילים. הווידאו, גרסה סטירית לשיר ""Is This The Way To Amarillo", שחודש השנה על ידי קומיקאי בריטי, גרם לפרצי צחוק מתגלגים במטה המשרד, ורבים מהעובדים הם החלו לשלוח את הקובץ לחבריהם. "זה קליפ ממש טוב", אמר דובר הצבא הבריטי. מחשבי המשרד לא הצליחו לעמוד בדרישה ושרת הדואר הושבת למשך כמה שעות ביום שישי האחרון. " קריסת השרת לא איימה על היכולות המבצעיות של צבא הוד מלכותה", הרגיע הדובר. בווידאו נראה חייל בריטי צועד במשעולי בסיס בריטי בעיראק וקורא לאחרים להצטרף אליו – כולל שניים הלבושים רק בתחתונים, רשתות הסוואה ורובים על כתפיהם.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

הנוער לשלטון

בכירי ה"פדרל ריזרב" (הבנק המרכזי של ארה"ב) מסרו את מפתחות חדש הישיבות המהודר שלהם ל-20 בני נוער, שלא בזבזו זמן ובהחלטה פה אחד העלו את שיעור הריבית במשק האמריקאי ל-3.5%. מושל הפדרל ריזרב, דונלד קוהן, הכריז על בית הספר "פיטספורד מנדון" כמנצח בתחרות השנתית העשירית לקידום לימודי הכלכלה בבתי הספר. ארבע קבוצות התמודדו בגמר ומשימתם היתה לדמות ישיבות של ועדת השוק הפתוח הפדרלי. הצעירים דנו בכובד ראש בהשמטת המונח "קצב מדוד" של צמיחה מהצהרת המדיניות הבאה של הבנק וכל המשתתפים הדגישו את מחויבותם ליציבות מחירים בכך שהעלו את שיעור הריבית מרמתו הנוכחית של שלושה אחוזים. אחת המשתתפות, סוזל פרז מתיכון באל פאסו, טקסס, הזהירה את חבריה ש"אינפלציה היא כמו בננה – כשרואים את הכתמים החומים זה כבר מאוחר מדי". קוהן הקשיב לדיונים בעניין והנהן באישור, כשמשתתף אחר הסביר את הסתירה המובנית בין שקיפות לגמישות בניסוח המדיניות הפיננסית. סטנלי, לתשומת לבך.

ילדים על הגובה

רשויות בייג'ינג, בירת סין, שוקלות להעלות את הגובה המקסימלי של ילדים הזכאים לנסוע חינם באוטובוסים בעיר. על פי הכללים הנוכחיים, כל ילד שגובהו פחות מ-1.10 מטרים זכאי לנסיעה חינם, אולם העיר מתכוונת להעלות את הגובה המקסימלי ל-1.20 מ'. הסיבה לכך פשוטה: שיפור בתזונת העם הסיני הביא לעלייה בגובה הממוצע של הילדים, מ-1.18 מטר ב-1995 ליותר מ-1.21 כיום.

למי קראת טמא??

השלטונות בהודו חוקרים דיווחים לפיהם מנעו כפריים באחד המחוזות הנידחים והפחות מפותחים במדינה מבית הספר המקומי לספק ארוחת צהריים לתלמידים, בטענה שהקינוחים שהוגשו לילדים הוכנו על ידי בת ל"כת הטמאים".

שניים מבני היאדווה – כת רועי הבקר, במקום השני מלמטה במערך ה"קאסטות" (כתות שההשתייכות אליהן נקבעת על פי התורשה. ה"טמאים" סוגרים את הטבלה) הנוקשה של החברה ההינדואית, כפו על בית הספר להפסיק להגיש את הארוחות, המחויבות על פי חוק, לאחר שגילו שאישה מכת הטמאים נשכרה להכין את רפרפת האורז. על אף שאפליה על בסיס קאסטה אינה חוקית בהודו, ישנם מקומות לא מעטים שבהם בני כת הטמאים נחשבים לתת-אדם, ומקרי התעללות ואף רצח אינם נדירים. בתי הספר בהודו מחויבים לספק לילדים ארוחת צהריים בכל יום כחלק מתוכנית למאבק בעוני ובתת-תזונה.

  • עוד באותו נושא:
  • הונג קונג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully