וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיראק: איש דת סוני מאשים השיעים ברציחות

19.5.2005 / 11:23

חרית' א-דארי, איש דת סוני בכיר, האשים את "גדודי בדר", המיליציה של המפלגה השיעית הגדולה, באחריות לרציחת אנשי דת סונים

איש דת סוני בכיר בעיראק מאשים את המיליציה של המפלגה השיעית הראשית במדינה באחריות לרציחתם של אנשי דת סונים. חרית' א-דארי, ראש אגודת המלומדים המוסלמים, האשים את "גדודי בדר" בשטף הרציחות של אנשי הדת הסונים במדינה לאחרונה. כך מדווחת רשת "אל-ג'זירה".

"הגורם העומד מאחורי מסע רציחות הדרשנים והמאמינים במסגדים הוא 'גדודי בדר'", אמר א-דארי, "הם האחראים לעליית המתח במדינה". גדודי בדר הם הזרוע הצבאית של המועצה העליונה של המהפכה האיסלאמית בעיראק - אחת משתי המפלגות העיקריות המרכיבות את סיעת "הברית השיעית", שזכתה ב-140 מ-275 מושבי הפרלמנט העיראקי.

אגודת המלומדים המוסלמים קראה לסגור את המסגדים הסונים בעיראק לשלושה ימים במחאה על הרציחות. בכיר בגדודי בדר, האדי אל-אמירי, הכחיש את ההאשמות. "אני רואה באמירות אלה מצדו של א-דארי צעד של חוסר אחריות. הדברים רק מוסיפים שמן למדורה", אמר אל-אמירי, "הם אינם תורמים בדבר להשגת יציבות במדינה. אנו העיראקים, סונים ושיעים כאחד, צריכים להתאחד בעמידתנו נגד הטרור ונגד כל מי שמנסה לגרור אותנו למלחמת אזרחים".

א-דארי אמר כי הסונים לא יישארו אדישים נוכח הרציחות. "אנחנו צועדים לקראת אסון ורק אללה יודע מתי זה ייגמר", אמר, "זו אזהרה מאיתנו".

גדודי בדר היו בגלות באיראן בעת שלטונו של סדאם חוסיין. לאחר הפלתו ב-2003 הם שבו לעיראק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully